Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Охранявано 65-годишно уиски за 65 000 лв. или тайванско уиски. Това са част 365 различни видове вкусни и любопитни разновидности на кехлибарената напитка от над 90 марки, които могат да се опитат в тазгодишното издание на най-големия и престижен уиски фестивал в Централна и Източна Европа – Уиски Фест София 2016, чието пето издание откри врати днес, пише БГНЕС.
Дипломати от САЩ, Великобритания и Ирландия откриха мащабното събитие, което отваря врати за всички фенове на кехлибарената напитка. Уиски експертът и уиски ентусиаст Владо Николов е един от основателите и организаторите на Уиски Фест София. Правят го с идеята да се популяризира културата на консумация на уиски.
„Да има голямо разнообразие и да се отърсим от общото клише, че уиски се пие с фъстъци и бадеми”, каза експертът. Той посочи, че има над 5000 уискита годишно, у нас от тях според него в момента има над 400. Едно от послания им е отговорна консумация на уиски.
Николов призна, че няма вариант, при който у нас уискито да може измести ракията – нашето питие на тази географска ширина. Българинът не само пие ракия, той обича и да прави, тя се прави от грозде, а по нашите ширини има много хубави вина и ракии. Така според уискито не може да измести ракията, но е част от нашата трапеза. И ако във времената, когато имаше Корекоми то бе и един вид символ на просперитет, в момента не е така. У нас сега има много достъпни уискита, а на нашия пазар ценовият диапазон е много голям. При производството на уиски част от него се изпарява – т. нар. ангелски дял.
65-годишното уиски, което може да се види тук е най-скъпото, което е било показвано досега в България. Уискито е с охрана, идва от бъчва затворена 1950 г.
Освен, че е на 65 години, също така самата бутилка е създадена от фирма, производител на ръчно изработени кристални бутилки. Комбинацията от луксозна бутилка и 65–годишно уиски е равно в случая на 65 000 лв. на фестивала обаче има само една единствена бутилка, специално дошла за събитието и е единствена и за Източна Европа, тъй като пълненето на бутилките се прави постепенно. Самото производство на тези бутилки отнема много време. Много хора се интересуват от това да я купят, което за нас е интересно като факт, каза уиски специалистът Милослав Хугасян. Това е шеста последна бутилка от серията и тя е най-скъпата. Уискито от тази бутилка може да опита обаче само този, който я купи.
На фестивала могат да бъдат опитвани уискита в различни категории. Има и шотландски, ирландски и американски, а има и…. японски, дори и тайванско уиски.
Тайванските уискита са по същата технология като шотландските. Идеята да го произвежда е от 2002 г., а 2008 г. пускат първото уиски. „Шотландците го наричат: пришълецът от далечния изток. Но според мен той страхотно ще им обърка плановете, защото поради особеностите на тайванския климат – много влажно и доста топло, уискито старее доста по-бързо и става неразличимо от тези, които в Шотландия са лежали 15-20-30 години”, каза пред уиски експерт Тодор Ангелов, който изрежда наградите за уискито. У нас вече 4 години има такова уиски, но все още българинът трябва малко да се понаучи, за да го купува.
Тази година специални гости на мащабното събитие ще бъдат 11 уиски експерти, които ще предадат знанията си „от извора“ по време на организираните майсторски класове през трите фестивални дни. Фестивалът е с билети, които могат да се купят и на място. Уиски събитието продължава през целия уикенд в София.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)