Борис Христов е от хората, които впечатляват по бизнес събития и срещи. Той влиза със замах, усмивка, приятелско настроение и много енергия. Преди година Боби влага тази енергия и основава 356labs, чиято цел е да помогне на хората да постигнат повече чрез своите презентации и да наложи грамотния начин на презентиране. Той влага старание във всяко свое действие и представя информацията с изключителна лекота. Именно тези негови качества му проправят път към сцената на презентирането в над 25 държави. Участието в Microsoft Ignite в Атланта тази година бе нещо ново за него. За пътя до Атланта, наградата MVP, бъдещите планове и лидерството – на вашето внимание Борис Христов!
Как би определил пътя от началото до Microsoft Ignite в Атланта?
Дълъг. Да бъдеш избран да говориш на най – важната световна конференция на Microsoft, която има 25 000 посетители, се изисква много работа, постоянство и, не на последно място, търпение. Искрено исках и миналата година да бъдем одобрени, но не бяхме. Това, разбира се, не ни отказа. Напротив! Мотивира ни да работим на все по – високо ниво, за да можем да заслужим това признание, защото това наистина е признание. Ние сме не просто единствената българска компания, която ще говори на Microsoft Ignite.
356labs e единствената презентационна компания в света, която ще презентира там!
За Боби да бъдеш награден с приза на Microsoft MVP е нещо специално по редица причини. Наградата се връчва година за година и то на много малък брой хора в света. Ексклузивна е. Тя ти „отключва“ редица възможности , като това да имаш пряк контакт с хората от Microsoft, които всъщност пишат продукта, за който ти си награден. До това самите те да искат мнението ти как трябва да бъде направен съответният продукт. Ти реално влияеш на развитието на съответния софтуер!
MVP наградата е както изключително постижение, така и огромна отговорност…
В твои интервюта определяш 356labs като креативна компания – с какво тя е по-различна и какво те накара да развиеш точно такава организация!
356labs беше създадена в знак на протест. В знак на протест срещу изумително ниското ниво на презентиране не в България, а в световен мащаб. Имам удоволствието и привилегията да бъда канен да говоря в близо 30 държави по света и където и да отида, виждам много, много неефективни презентации, което е наистина тъжно. Презентациите, наред с мейл комуникацията, са най – често използвания начин на комуникация в света на бизнеса и е наистина жалко да видиш с каква немарливост и липса на внимание подхождат както отделни личности, така и огромни корпорации при подготовката и изнасянето им.
Агенцията е различна с това, че не просто внася и предоставя на клиентите си истински международен опит за това, как се подготвят и изнасят ефективни презентации, но и с това, че не се страхува да експериментира. Да пробва. Да сбърка. Ние винаги сме на върха на най – новите тенденции в нашия свят и преди да препоръчаме или направим проект за някого от клиентите ни по определен начин, първо ние ще сме изпробвали този „начин“ и ще сме научили спецификите му – кое работи, кое не и защо да тръгнем по този път, а не по другия.
Както обичам да казвам – ние не просто четем книги и ви ги разказваме. Ние го правим! И то го правим по целия свят. Чак след това, след като сме си „оцапали ръцете“ и сме били успешни, си позволяваме да твърдим, че знаем нещо и сме склонни да ви го препоръчаме или обучим на него.
Разкажи ми повече за екипа, колко души сте и как протича един ваш работен ден.
Динамично и различно. Така протича. До момента нито един ден не се е повторил с предишния. Причината е, че компанията скоро направи една година, но независимо от това бързо доби популярност и стана разпознаваема.
Колкото до екипа – в момента сме 3-ма, като аз движа както бизнес развитието на компанията, така и създаването и изнасянето на обученията ни. С мен по проекта отскоро работи и една страхотно креативна личност, която ще ви представим буквално до 2 – 3 седмици, като тя движи всички „арт“ дейности и дизайни. Не на последно място имаме един много млад стажант, доста опитен счетоводител (без тях не може!), както и фотограф, който помага основно на клиентите ни те да получат истински уникални презентации.
Безспорно ти заемаш мястото на лидера, а оставяш ли място за изява и на всеки един член от екипа?
О, да. И то с удоволствие! За мен думата микромениджмънт или това да контролирам и наблюдавам всяка стъпчица на хората, с които работя, не съществува. Ние сме обединени около мисията и целите на компанията и всеки работи върху неговата част по начина, по който той прецени за най – добър, подходящ и ефективен.
Връщайки се на първото ми изреченийце, сега се сещам, че до момента не съм споделял и нещо друго интересно – очаквайте съвсем скоро да видите още един човек да води наши семинари, уъркшопи и курсове за клиенти. Защо? Отговорът е във въпроса.
Дизайн, дизайнер и презентатор – кое е общото? И какъв е твоят презентационен дизайн. Твоят специфичен почерк.
Простотата. Отделям наистина брутално количество време върху това да измисля най – простия и семпъл начин да предам визуално една идея.
Кой е твоят гуру-презентатор и защо?
За съжаление не съм сигурен, че имам любим, гуру-презентатор.
Имам редица личности – известни и не толкова – които следя от близо и обичам да взимам от всекиго по нещо, а след това да го миксирам с моя стил. Уча се както от хора от света на бизнеса, така и от актьори, комедианти, спортисти и много други.
Там, на сцената, чувстваш ли се лидер и как би определил този тип лидерство?
Този тип лидерство бих го определил повече с думата менторство. Когато съм на сцената, аз съм ментор. Не съм „звездата на шоуто“. Моята мисия като презентатор, лектор или трейнър е да помогна на публиката да отиде от точка А в точка Б и работата ми е да направя това им пътешествие не просто вълнуващо и интересно, но възможно най – лесно и безаварийно.
Ако трябва да определиш вашата работа със заглавие на някой филм – кое би било то?
Уау! Ето това е въпрос. Предполагам, че лесно може да оприличим 356labs и нещата, които правим, с филма „Heat“(„Жега“). Динамиката е постоянна, а нещата, които правим винаги са не просто на много високо ниво, но и винаги са в крак с последните тенденции в съответната област. Даже… на моменти ги изпреварват!
Представи си, че се прибираш след края на работния ден, сядаш на дивана, въздъхваш с облекчение и си казваш: „ Това беше един успешен ден!“ – В какво ще се изразява той?
В личен аспект ще означава, че съм направил страхотна тренировка рано сутринта. В професионален – свършил съм успешно всичко, което ми е било в календара, някой клиент ни е звъннал и ни е споделил как презентацията, която сме подготвили за него е променила живота / бизнеса му, а вечерта ми е приключила с някои от публичните семинари, които изнасяме и са дошли над 100 човека в залата ни (и още няколко стотин са гледали Facebook Live-a).
по Leadership.BG (със съкращения)