Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
И отново малко занаятчийски коментар по темата за медиите и тяхната пазарна адекватност. Събитието с Еърбъса логично се радваше на голям зрителски и читателски интерес, нещо като минаването на цепелина преди век и нещо. От всички снимки, които пуснах в социалната мрежа, тази има най-голям „рейтинг“ – множество коментари, лайкове и споделяния, и при това без никакъв рекламен бюджет, само реални показвания.
При хаштага също се появяват най-много публикации с нея. Логично, същата снимка, публикувана в информационната емисия на Булфото, би трябвало да е водеща по интерес от страна на медиите, които искат да грабнат публиката, да си вдигнат тиража и да ги скъсат от „кликове“ и „вю“-та. Но не, редакторите са изтеглили от нашата емисия далеч по-безинтересни ракурси и сюжети, пак от същото събитие. Тази снимка има НУЛА изтегляния. За мен остава честта да и се радват потребителите на фейса, а за колегите ми от редакциите на сайтове и вестници – да се чудят как да вдигат интереса към себе си.
Длъжността „фоторедактор“ отдавна не съществува никъде, а длъжността „фоторепортер“ става все по-малобройна и със занижени изисквания. Журналистите се превръщат в „контент-агрегатори“, иначе казано – прости събирачи на текстови файлове и джипеци. И пазарът неизбежно пада. Това, естествено има и своите изненади – един изключително талантлив наш колега фоторепортер, носител на множество награди за фотожурналистика, напусна професията и наскоро е отворил ресторант в центъра на София. Аз възнамерявам да намина натам. Сигурен съм, че ако прилага същия хъс и талант в управлението му, трапезата ще е чудесна… А други талантливи българи карат самолети, кораби и какво ли не в чужбина.
сн. и мнениние на Евгени Димитров
Евгени Димитров е фотожурналист с 25 г.. професионален стаж, собственик на фотографска агенция. „БУЛФОТО“. Завършил е журналистика и преди основаването на агенцията е работил като фоторепортер и журналист в първите свободни български вестници.
През 2000г. създава „БУЛФОТО“, чиито снимки публикуват почти всички български медии. Сред абонатите на агенцията са “24 часа”, “Труд”, “Стандарт”, “Телеграф”, “Уикенд”, dir.bg, dnes.bg, blitz.bg, inews.bg, няколко телевизии. Евгени Димитров е в журито на много от престижните български фотоконкурси и инициира обучения, свързани със събитийната фотография. На много от ексклузивните събития Евгени Димитров е единственият, поканен да снима, заради обективния поглед и внушителния краен резултат.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)