Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Вероятно още преди да сте дочели този материал, ще погледнете поне веднъж дисплея на телефона си, което само потвърждава написаното! Според изследователите от Pew Research Center 92 % от американците притежават мобилни телефони, а 90% от тях твърдят, че не се отделят от своето мобилно устройство.
Живеем в технологичен век и това на пръв оглед не изглежда никак странно, но истината е, че зависимостта към телефона може да ви докара до параноя.
Ето и как буквално телефоните ни подлудяват:
1. Синдромът на падащата батерия
Американско проучване показва, че почти всеки 5 притежател на мобилен телефон страда от подобна „болест“. Тя се изразява в това, че човек се чувства постоянно притеснен, да не му падне батерията, а когато тя стане под 20 % и няма зарядно наоколо изпада в истинска паника.
2. Вибриращият синдром
По-рядко срещано състояние, но все пак налудничаво. То се изразява в постоянното усещане, че телефонът в джоба ви вибрира. Когато го погледнете обаче в повечето пъти, няма никакво позвъняване и нотификация.
3. Страхът да не останете „изолиран“
Той е типичен за пристрастените към социалната мрежа. При това състояние човек не отлепя очи от дисплея и следи като орел какво се случва в социалните мрежи. Страхът да не остане вън от случващото се в мрежата е почти панически.
4. Номофобия
Вие сте номофоб, ако се страхувате да не останете без телефона си и дори мисълта за това предизвиква дразнение, депресия и остра паника. Как да се предпазите от тези състояния? Като за начало експертите съветват да си направите график кога да проверявате телефона си (освен ако нямате позвъняване, поща или есемес в работно време. Започнете с интервали от по 15 минути. Постепенно увеличавайте този времеви диапазон.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)