Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Тема: Градският транспорт в София – между новите автобуси, старите спирки и неудобните разписания. Ще „слязат“ ли велоалеите на пътното платно?
Гост: Евгени Крусев, зам.-кмет по транспорта
Резюме: Нови автобуси, тролеи и трамваи се движат по пътищата на София. Според хората те не са достатъчни за цена на билета от 1,60 лв., защото старите спирки, неудобните разписания и нередовното движение на транспорта са факт, който не може да се подмине спокойно. Изключение прави метрото, което през последните години се развива динамично и се ползва от все повече софиянци и гости на града. За състоянието на градския транспорт в столицата разговаряха в „Денят започва“ с Евгени Крусев, зам.-кмет по транспорта. Той призна проблема с липсата на навеси по спирките навсякъде в София или с тяхната големина, която е недостатъчна за пътникопотока, и заяви, че се работи по отстраняването на този проблем.
„Спирковите навеси, които ще бъдат изградени по линия на концесията, ще бъдат по предварително одобрени проекти, така че да се осигури максимален комфорт на пътниците и ще следим за това много зорко и всяко отклонение ще бъде санкционирано“, подчерта Крусев. По думите му разписанията ще бъдат прегледани като интервали на движение и ще бъде реагирано своевременно когато и където се налага.
„Има какво да се оптимизира в сайта на Центъра за градска мобилност и аз имам уверението от колегите там, че работят в посока да се направи един модерен портал, в който гражданите да могат максимално лесно да се информират относно ползването на градския транспорт. Работи се за създаването на инструмент, който да улеснява хората при планирането на тяхното пътуване. Въвеждат се точка А и точка Б на Вашето пътуване и съответно софтуерът показва всички възможни варианти как да стигнете дотам“, посочи зам.-кметът по транспорта.
„Предвиждаме да изградим система за обществени велосипеди, така че дори хората, които нямат велосипеди да могат да използват предимствата на този вид транспорт“, допълни той. В центъра на града първоначално ще има 33 стоянки и 400 велосипеда. Ще бъдат изградени и велоалеи по бул. „Патриарх Евтимий“, каза още Евгени Крусев.
„Надявам се този транспорт да стане предпочитан от софиянци“, допълни той.
Крусев коментира и темата с анкетата каква да бъде настилката на бул. „Княз Александър Дондуков“. Столичната община я е свалила от сайта си, за да избегне манипулации, защото е установено, че от един IP адрес може да се гласува многократно.
„Анкетата имаше за цел да провери нагласите на хората – какво те смятат за по-подходящо да се изпълни по този булевард“, допълни Крусев. Той обясни, че след като бъдат взети необходимите мерки за предотвратяване на последващи манипулации, анкетата ще бъде отново достъпна за гражданите. Предстоят да се организират и обществени обсъждания по темата.
БНТ, „Денят започва“
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)