Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Онлайн магазинът Hertie.de отново приема плащания в германски марки. В интервю за РИА „Новости“ маркетинговият директор Клаус-Мартин Мейер твърди, че идеята скоро ще бъде възприета и от други компании в страната. Според Германската федерална банка най-малко 12.76 милиарда германски марки все още са в обращение в страната.
Но тази впечатляваща маса от стари банкноти може да се стопи като майски сняг в идните години. Причината е, че компании като Hertie.de приемат плащанията в традиционната валута.
„Ние сменяме така получените пари в централната банка, която след това ги спира от обращение“, обяснява Мейер. Идеята била вдъхновена от компанията HDK AG, базирана в Оснабрюк, Долна Саксония, и известна от 2012 г. под името Hertie. Тя хрумнала на екипа от стажанти, на които явно не липсва творческо мислене.
Германци държат дойче марки за 7 млрд. евро9 години след въвеждането на еврото германците кътат дойче марки за милиарди
„Търговската къща C&A вече приема плащания в германски марки. Защо традиционните магазини трябва винаги да се вдъхновяват от онлайн магазините? Ами ако обърнем ролите? Остава ни само да приспособим тази форма на разплащане към нуждите на онлайн търговията. След като предварително получим банкнотите от нашите клиенти, ние им изпращаме в замяна купони, за да могат да правят покупки в нашия онлайн магазин“, разказва Мейер.
Някои германски медии обаче смятат, че тази форма на разплащане може да бъде само краткосрочно решение, преди виртуалната валута биткойн да навлезе окончателно в обращение. Но Мейер не споделя това мнение.
„За момента смятаме това за допълнителна опция. Няма „или-или“, казва той. И допълва, че идеята на компанията му да приема разплащания в марки поне онлайн несъмнено може да бъде възприета в бъдеще и от други германски компании.
„Това би било допълнително предимство. Ако е така, поговорката „конкуренцията стимулира бизнеса“ може отново да се окаже вярна“, допълва той.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)