Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Нови стряскащи етикети върху кутиите с цигари шокират пушачите. Как въздействат на психиката и могат ли да откажат от вредния навик? По тази тема разговаряха в „Денят започва“ с психолога Иван Игов.
Гостът на БНТ посочи, че има изследвания, според които такива етикети ограничават с 20% броя на пушачите.
Иван Игов обясни, че преди години е била проведена сходна кампания за болестта СПИН, но тя не е подействала по никакъв начин на хората.
Експертът поясни, че в психологията съществува терминът „задпределно задържане“. Когато върху съзнанието на човек се струпат прекалено много стряскащи информации, които той не може да възприеме реално емоционално, той започва да ги отхвърля и те спират да действат.
Психологът даде пример със самия себе си и собствената си реакция на трахектомия върху цигарена кутия – когато я е видял първо не е разпознал какво вижда, след това му е „станало гадно“ и накрая си е помислил: „Тука някой ме работи“. „Аз съм непушач, представете си как реагират на това заклетите пушачи“, каза той.
Игов беше категоричен, че само изграждането на позитивни нагласи и позитивни поведения могат да решат проблема. Нищо, което те плаши и е негативно, не може да те накара да промениш поведението си.
„За съжаление пушенето за децата ни се превръща в начин на живот“, каза още психологът и допълни, че лично той е привърженик на забраната за пушенето в заведения. „Когато цигарата се свързва с купон и, че си готин, тогава връзката става много силна. Трябва да помислим преди всичко за децата и да променим нагласите им, а с тези картинки връзката се къса“, категоричен беше специалистът.
БНТ, „Денят започва“
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)