Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Лидер е клип, в който Феликс Баумгартнер скача от ръба на космоса
Рекламата е от ключово значение за успеха на един бизнес. Много продукти жънат успех, не защото са кой знае колко по-добри от другите, а защото знаят как да се представят на хората и да бъдат желани. Факт е, че хората са съгласни да плащат повече за „марков продукт“. Кои обаче са най-скъпите видеа с рекламна цел?
Red Bull – 50 млн. eвро
В света на рекламата най-голямата инвестиция е на Red Bull – 50млн. евро. Сумата е дадена за скока на Феликс Баумгартнер от ръба на космоса на 14.10.2012г. 43-годишния австриец се подготвя 5 години за този скок и успява да счупи два световни рекорда: най-бързото свободно падане от най-високата точка и най-високото пилотирано изкачване с балон. Също така подобри и рекорда по гледаемост на живо предаване в сайта за видеосподеляне You Tube, където 8млн. зрители по целия свят са наблюдавали как Феликс полита от над 39 км. височина и достигна максимална скорост от 1342,8км/ч., а гледанията в You Tube към момента вече са 30 499 796. Около два милиарда души са наблюдавали опита на смелчагата, предаван пряко от над 200 телевизионни екипа.
Chanel No. 5 – 33 млн. долара
За най-скъпоструващата телевизионна реклама в света се води спота на парфюма Chanel No. 5, сочи справка в рекордите на Гинес. Бюджетът на мегапродукцията е бил 33 млн. долара. Рекламата е дело на Баз Лърмaн – режисьор на филма „Великият Гетсби“. В нея взема участие актрисата Никол Кидман, чийто хонорар е бил 3.7 млн. долара. Музиката към клипа се изпълнява от австралийския симфоничен оркестър. Рекламата прави своя дебют по киносалоните, а след това съкратена 30-секундна версия се завърта и по телевизиите.
Guinnes – 20 млн. долара
За да отпразнува своята 80-годишнина от историята на маркетинга, бирената компания Guinnes финансира проект на име „Tipping Point“. Действието е заснето в малък аржентински град, където подреждат 6000 различни домино парчета. Разчупват книги, кутии за боя, коли, хладилници и какво ли още не, а накрая от книги се разкрива формата на една пинта бира с посланието „Goog things come to those who wait“!
Aviva – 13,4 млн. долара
Британската застрахователна компания Norwich Union решава да смени името си на Aviva и за да популяризиза новото си име пуска много добра реклама. В клипа са включени няколко световно известни личности, които в развитието на своята кариера също са променили имената си. Виждаме Bruce Willis, Dame Edna, Ringo Starr, Elle Macpherson и Alice Cooper, които си задават въпросът: „Дали това би се случило, ако името ми беше…(назовава собственото си име преди да стане известен)?“
Chrysler – 12 млн. долара
Рекламата на Chrysler с участието на рапъра Еминем. Chrysler съпоставя изгледа на безлюдния Детройт срещу луксозния интериор на автомобила. Шофирайки из града рапъра стига до „Fox Theatre“ и завършва с мотото „Imported from Detroit.“ Клипът е гледан над 19 милиона пъти в YouTube, като първите 2 милиона са я гледали в първите 48 часа, след като е пусната. Въртяна е и от 64 телевизии в САЩ.
https://youtu.be/SKL254Y_jtc
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)