Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Познавам със Силвия Митова буквално от първия ден на списанието (преди 14 г.), когато работеше в агенция Euro RSCG New Europe (днес Havas). Никога няма да забравя и един невероятен тест драйв на Renault Clio през Мелник до о. Тасос, който тя организира като Мениджър Реклама и ПР в Рено–Нисан България. Днес продължаваме да работим постоянно по различни други проекти. Силвия е изключително точен и коректен човек и партньор, на който можеш да разчиташ. Тя е от онази порода, с която всеки би искал да работи, защото знае, че „работата ще стане“. Днес тя споделя повече за себе си в рубриката „ПР-те“.
Силвия, кое те провокира да се занимаваш с тази професия?
– Аз съм креативен човек и във всеки момент от моето ежедневие съм изпълнена с хрумки, забавни намигвания и мисли за по-интересно или нестандартно представяне на обикновените неща около нас. Шлифоването на идеите, обаче, и превръщането им в обществено полезна информация, е по-голямото предизвикателство за мен. Търся честната и обективна комуникация, понякога поръсвам и с доброжелателна провокативност, за да постигна информираност сред целевите публики. Удовлетворява ме и фактът, че се занимавам с дейност, чрез която провокирам хората да четат и да предприемат действия. Затова се занимавам с ПР.
Кои са най-силните моменти в работата ти, след които се чувстваш щастлива?
– Ентусиазирам се изключително много, когато поставяме началото на важен проект с конкретни цели. Ентусиазмът се превръща в много силно удовлетворение, когато настъпи и успешният финал. Като управляващ партньор в агенция за маркетингови комуникации knowbox много се радвам и на момента, когато клиентите на агенцията, показват, че ти, твоята работа, начинът на мислене и твоят екип сте съвестни и отдадени на работата си и постигате заедно реални резултати. Така се превръщаме в неразделна част от ПР проекта, нещо повече, неразделна част от неговото бъдеще. Концепцията, клиентът и екипът ставаме взаимно задвижващи се елементи като буталата на много мощен автомобил, който върви стремглаво напред. Щастлива съм, че творя и работя с хора, които много харесвам и на които мога да се доверя във всеки един момент. Това са моите съдружници Петя и Милица, с които споделяме житейски и бизнес предизвикателства. Много ми харесва младостта, свежестта и желанието за успешност, която витае в ежедневието ни, благодарение на екипа, с когото работим. Това са млади хора с напорист дух, които стават истински knowbox-ъри и приемат философията на агенцията — постоянство, отдаденост и професионализъм. Най-силната мотивация за мен е, когато виждам, че хората около мен имат истинско желание да бъдат ПР-и и да се чувстват удовлетворени от своята работа в нашия екип.
Според теб къде е тънката разлика между ПР и реклама?
– Работя усърдно както в сферата на ПР, така и на рекламата и маркетинга. Вярвам, че ПР-ът е инструментариумът, чрез който можеш да създаваш и поддържаш по-информативни, изпълнени със съдържание материали и активности. Туширането на директните търговски послания извисяват комуникацията на друго ниво. Създаването на обществени ползи и реализирането им натоварва ПР-ите с голяма отговорност. Граденото и поддържането на репутация, разпознавемостта на брандовете, популяризирането на компаниите, институциите и техните обществени мисии, поддържането на популярност на личности и известяването на социално полезни кампании е многопластова отговорност. Но ПР-ът е ефективен, когато е неразделна част от цялостната комуникационна стратегия. Тънката разлика е, че ПР посланията са казани по-красиво, обосновано и обогатени с факти и аргументи.
Има ли безплатен ПР?
– ПР-ът не може да бъде напълно безплатен. За да се разработват и реализират полезни за обществото каузи, се полагат усилия и се правят инвестиции, които да обезпечат ефективното прилагане на идея, концепция или мисия на организацията. Добрите отношения, честната комуникация и професионалното поднасяне на информация допринасят за поддържането на добри ПР практики и градивни медиаторски отношения. Това е като приятелството. Винаги има взаимодействие, компромис и най-вече желание да направиш най-доброто за другия.
Какво не харесваш в комуникацията между хората?
Не харесвам да се създават конфликти между хората. Неоткровената комуникация води до манипулация и създаване на демотивация. Аз вярвам, че хората трябва да харесват това, което правят и тогава ефектът от работата е напълно удовлетворяващ.
Кое е другото ти „аз“ извън професията?
– Обичам да посвещавам свободното си време на моето семейство. Другото „аз“ са моите деца, автомобилите и рок енд рол-а.
От къде се зареждаш с енергията, с която да работиш?
Вдъхновяват ме хората, с които работя и това, че непрестанно създавам. Приятелският дух и многото усмивки, общуването с екипа в агенцията на различни теми всеки ден е енергията, която ме зарежда.
Какво би учила още?
– Аз се уча постоянно, налага ми се да навлизам в нови бизнес сектори и теми според дейността на компаниите, с които работим. Почти всекидневно участвам в разработване на различни теми, които изискват информираност. Но много искам да усвоявам дисциплини, които да ми помагат да развивам бизнеса на нашата агенция и този на нашите клиенти по още по-ефективен начин в различни направления, освен ПР, реклама и маркетинг. Създаването на дългосрочно бизнес развитие на една компания е ново предизвикателство, което ме вълнува и ще практикувам.
В колко започва денят ти и каква първа новина би искала да прочетеш или чуеш?
– 7:30 часа стартира моят ден. Това, което би ме зарадвало като новина е позитивната новина. С надежда очаквам да стане факт развитието на образователната система, надежда нашите деца да бъдат образовани достатъчно добре, за да градят бъдеще за себе си и за света като цяло. Също така се надявам да се изгради държавна система, която да подобри живота на възрастните хора, които не заслужават да нямат възможности за добър и качествен живот.
Ако такива новини се генерират, нашата агенция knowbox ще направи най-доброто, за реализиране на кампания, с цел да се облагодетелстват всички, към които е насочена. Неслучайно миналата година ни нарекоха ПР – Пробий и Реализирай.
Силвия Митова е завършила Културология в СУ Климент Охридски и МИО (Маркетинг, Връзки с обществеността, Международни отношения) в Технически Университет София. Работила е радио Тангра, в Пресцентър на Министерство на транспорта и съобщенията, Маркетинг и рекламна агенция Euro RSCG New Europe, в Рено–Нисан България, Маркетинг Мениджър в Булвария Холдинг. От 2012 г. е управляващ партньор в маркетингова и комуникационна агенция кnowbox.
Списание „Твоят БИЗНЕС“ I Ина ГЕОРГИЕВА I 15.07.2016
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)