Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Русия трябва да започне да рекламира на международните пазари Чебурашка като отечествена запазена марка, алтернативна на японските покемонй. Това заяви министърът на икономическото развитие Алексей Улюкоев по време на визитата си в страната на изгряващото слънце, цитиран от РИА Новости.
„Казаха ми, че тук, в Япония, Чебурашка е много популярен и дори го наричат „руският покемон“. Това означава, че трябва да го популяризираме. Наистина това е сериозна работа – би било хубаво да се налагат подобни чисто руски брандове“, обясни висшият чиновник пред „Интерфакс“. А на въпрос на журналисти относно известната ло целия свят мобилна игра, позволяваща да се ловят .джобни чудовища“ с помощта на смартфони, Улюкаев отговори с усмивка: „Този въпрос не към мен! Аз слабо си представям какво точно е това покемон. Какво е „Тамагочи“ знам, децата ми имат“.
Пресата припомня, че играта Pokemon Go може да бъде доста травматична. В тази връзка руската банка „Сбербанк“ е подготвила специален застрахователен продукт, при който пострадалите по време на лов за „джобни чудовища“ получават компенсация в размер до 50 000 рубли или около 715 евро. Самите полици ще са безплатни, а размерът на обезщетението ще зависи от тежестта на травмата, пише НТВ.
Междувременно православният съюз на руските казаци „Ирбис“ обяви, че играта „намирисва на сатанизъм“ и трябва да бъде забранена в храмовете, в културните и детските учреждения. От Руската православна църква пък окачествиха Pokemon Go като игра, която може да доведе до „загуба на контрол върху поведението на човека и да подтисне волята и разума му“.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)