Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Лекари, фирми, както и всички, които предоставят услуги, могат да докажат своя професионализъм в новата платформа Brands.bg.
Платформата е рейтингова и цели да улесни потребителите да направят своя информиран избор. Това заяви на пресконференция Георги Дюлгеров – основател на платформата и специалист по онлайн маркетинг.
Идеята за тази платформа хрумва на 25-годишния Георги по време на обучение по дигитален маркетинг, в което участвали и чуждестранни лектори. Там един от тези лектори споменал думите на Стив Джобс – „Брандът е доверие и именно брандът е гаранция за качество”.
Затова и хората купуват от скъпи брандове, а доверието в интернет се гради и поддържа трудно, припомни младият предприемач. Вдъхновението го накарало да се замисли колко е трудно човек да намери добър специалист, когато му е необходим, тъй като твърде често те нямат дори собствен сайт.
В такива моменти вместо да прави информиран избор, потребителят разчита единствено на препоръка от приятел. Затова платформата ще разчита много на потребителите, тъй като те самите ще могат да добавят фирми, от които имат впечатления.
Администраторите на платформата запазват правото си да поискат доказателства за негативните коментари, за да не са допуска манипулация от страна на конкурентни фирми.
Уеб базирана рейтингова система ще отчита броя на гласовете, както и съотношението между позитивни и негативни коментари. Целта ебългарският бизнес да си върне доверието и да се развива, а потребителите да имат възможност да направят информиран избор.
За да се избегне регистрацията на тролове или един и същ потребител с фалшива самоличност, платформата ще разчита на SMS верифициране на потребителските акаунти.
Георги Дюлгеров се надява по този начин малките фирми да изпъкнат, ако имат качествена услуга. Той изтъкна, че така ще бъде избегната манипулацията на търсачката Google, тъй като тя винаги класира на първите места най-големите брандове.
„В Brands.bg всички са с равен старт. Най-високо се класират тези, които са получили най-висок рейтинг според мнението на потребителите за предлаганите услуги”, коментира Дюлгеров.
Младият предприемач изтъкна, че платформата ще заложи на социалния елемент, тъй като до този момент единственото място, където човек може да се оплаче от дадена услуга или напротив – да я похвали е Комисията за защита на потребителите. „Предоставяме среда, където хората да изкажат мнението си и то да бъде чуто”, заяви Дюлгеров.
Платформата Brands.bg се доближава най-много до Trip advisor, която обаче е изцяло ориентирана към туризма.
Дюлгеров очаква най-сериозен интерес от страна на лекари и хотелиери, тъй като лекарите могат да се регистрират абсолютно безплатно, а хотелиерите развиват своя онлайн маркетинг, разчитайки на повече и по-голяма реклама.
Георги Дюлгеров изтъкна още едно предимство на рейтинговата платформа, а именно, че за разлика от други места в интернет, при тях няма възможност хотел, получил пет отзива, да получи по-висок рейтинг от този, имащ 250 мнения за предоставяната услуга, защото рейтингът няма да е сума от получените средноаритметично оценки.
Още нещо – платформата ще предоставя и право на отговор от страна на фирмата, засегната в негативен коментар. За по-високия рейтинг в новата платформа ще се следи и това, дали фирмата отговаря на негативните коментари, като това ще й носи точки. Топ три на фирмите с най-висока репутация ще получат награди – бизнес наградите на Brands.bg.
Тепърва платформата ще изгражда своята мрежа от потребители и клиенти. За първите 100 фирми годишният абонамент е 39 лева, а за останалите 90 лева. Платформата предвижда търсачката да може да проверява мненията за дадена фирма само с въвеждането на телефонния й номер или име. Според основателя на първата по рода си платформа у нас, подобни сайтове има единствено в САЩ и в Швейцария.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)