Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Цените на автомобилните горива вървят нагоре, като в София масовият бензин А95 вече се продава средно за 2 лева. Районът на столицата, който е най-големият пазар в България, е и най-скъп. Във Варна и Габрово например цените са осезаемо по-ниски. „Разходка“ из страната показва огромни разлики между различните вериги и различните градове.Във вчерашния ден национален шампион по евтиния е бензиностанция на АР Смолян с цена 1.69 лева за литър А95, а на другия полюс са обекти на „ЛУКойл“ в Доспат и в Белене с рекордните 2.05 лева за литър, сочат данни на портала Fuelo.
Прави впечатление, че там, където има бензиностанции на нашумелия варненски бизнесмен Веселин Марешки, останалите играчи – и малки, и големи вериги – също са „свалили гарда“ и продават по-евтино. Така е в Айтос, Габрово, Свищов, Горна Оряховица, където на обектите на ВМ Petroleum обикновеният бензин вчера струваше по 1.76 лева и конкурентите в същите населени места продаваха или на същата цена, или с 2-3 стотинки отгоре, пише „Сега“.
Средната цена за страната вчера бе 1.96 лева за литър гориво с октаново число 95. Пълзящото поскъпване на горивата не е изненада, то следва котировките на нефта и на долара, както и засиленото търсене. В средата на март масовият бензин у нас бе паднал до средно 1.80 лева. Но оттогава суровият петрол поскъпна и в момента кръжи около 50 долара за барел. А още миналия месец експерти прогнозираха, че през лятото бензинът ще надскочи 2 лева – както всяка година се случва в сезона на големите отпуски и увеличените пътувания.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)