Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Още преди време се появиха слухове, че Google може да се допита до своите потребители, за да събере предложения за име на най-новата си версия на операционната система Android. Вече може да се потвърдят официално, тъй като компанията събира предложения на android.com/n., съобщава VentureBeat.
На годишната си I/O конференция вчера Дейв Бърк, който е вицепрезидент по инженерната част за Android, потвърди тази новина, но добави и че Google все пак си запазва правото да избере име, ако не се спре на някое от предложенията на хората.
Идеята изглежда добра от гледна точка да ангажира хората с последната версия на Android, въпреки че едва ли ще остави маркетинговото решение на случайни потребители.
От Android 1.5 до днешна дата интернет търсачката избираше имена на мобилната си операционна система от конкретна сфера – сладките храни, и то в азбучен ред. Тази традиция стартира преди 6 години и едва ли ще я променят. Ето и имената на всички версии до сега:
Android Cupcake (април, 2009 г.)
Android Donut (септември, 2009 г.)
Android Éclair (октомври 2009 г.)
Android Froyo (май, 2010 г.)
Android Gingerbread (декември, 2010г.)
Android Honeycomb (февруари, 2011 г.)
Android Ice Cream Sandwich (октомври, 2011 г.)
Android Jelly Bean (юли, 2012 г.)
Android KitKat(октомври, 2013г.)
Android Lollipop (ноември 2014г.)
Android Marshmallow (октомври, 2015 г.)
Всички потребители могат да пратят предложенията си на посочения линк. За сега най-интересните са Napoleon, Nachos, Nori, Noodles и Neapolitan Ice Cream. VentureBeat залагат на Android Nutella, но едва ли интернет компанията ще успее да се пребори да използва името на световноизвестният течен шоколад. Ние пък предлагаме Android Nectarine. Съвсем скоро ще разберем ще спечели ли народния глас или Google вече си е измислила име.
По публикацията работи: Мартин Иванов
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)