Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Съботните отработвания на празнични серии не са продуктивни, категорични са от Асоциацията на индустриалния капитал и от КРИБ
Фирми, членуващи в Асоциацията на индустриалния капитал поискаха държавата да не слива винаги официални празници с уикендите, а почивките да бъдат пренасочени в понеделник или петък, пише в. „24 часа“.
Против сливането на празници с почивни дни се обявяват 65% от компаниите, а зад втората идея – за пренасочване застават 23% от тях.
Председателят на асоциацията Васил Велев даде и пример:
“Ако 3 март се пада в четвъртък, вечерта да се направи зарята, а почивката да е от петък”.
Ако празникът се пада в събота и неделя, да се дадат допълнително почивни дни за компенсация.
“Годишните загуби за икономиката от дълги серии празнични дни са 400 млн. лв.”, изчисли той. Мотивите за предложението му дошли от изследване на асоциацията, според което сливането на празници с уикенда имало негативен ефект върху 54% от фирмите.
Според Велев дори в България да се почива, партньорите в чужбина работят, или обратното, от което бизнесът и клиентите търпят загуби. Той беше категоричен, че
съботните отработвания на празнични серии не са продуктивни.
Сметките на работодателите показват, че през май при сливането на почивни дни ще се работи само 18 дни, а ще се почива 13 дни.
От КРИБ също подкрепят идеята да няма твърде дълги почивни дни. По брой на празници сме на едно от първите места в Европа, докато икономиката ни е на едно от последните, коментира Кирил Домусчиев, председател на КРИБ. Той допълни, че отработването в събота е с нулева ефективност, тъй като тогава партньорите от други страни и банките там не работят.
Такава практика нямало никъде по света, а у нас работодателите трябвало да заплащат за тези дни.
Ако питате обаче синдикатите, ще ви кажат, че всички дни трябва да са почивни, а бизнесът да дава заплата за тях, допълни Кирил Домусчиев.
Източник: vesti.bg
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)