Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Adвокатът Тодор Батков е имал акции в три офшорни фирми на Майкъл Чорни, но дяловете са прехвърлени отдавна на друго лице. Батков е държал акциите на тръст, т.е. на доверие и е категоричен, че нито е влагал пари, нито е притежавал нещо за себе си. Това разказа той в интервю за Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR по повод това, че името му излезе в скандала #PanamaPapers.
Батков определя подхода на разкриването на българите, замесени в офшорния скандал, като смущаващ и нечестен. Той призовава българските журналисти да подходят честно и да посочат имената на всички българи, включени в „Панамагейт“. Адвокатът има съмнения, че е възможно неразкритите лица да сключат тайни договорки с журналистите и така да не излязат на светло.
Според Батков информацията с имената най-вероятно е изтекла от обиден или подкупен служител на „Мосак Фонсека“. Той предположи, че не е дело на службите, както и че не е опит за удар срещу Панама, защото тя не е голяма офшорна зона.
Адвокатът смята, че скандалът е финансиран от Сорос, като се позовава и на появилата се преди дни информация от „Уикилийкс“.
Батков е на мнение, че почти всички големи корпорации в световен мащаб имат офшорки. Според него в този тип фирми няма нищо незаконно, стига да е ясно какъв е произходът на парите.
Панама най-вероятно ще загуби престиж като офшорна зона, а ЕС може би ще въведе по-сериозни рестрикции, но това в никакъв случай няма да доведе до изчезването на офшорките. Батков заяви, че не може да дава прогнози за българското участие в скандала, а в световен мащаб очаква някои политически лидери да се разделят с постовете си.
Цялото интервю чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)