Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
В интервю за Actualno.com Барт де Врийс говори за креативността в работата на ПР специалистите, връзката с журналистите и темата за кризисния ПР. Actualno.com е медиен партньор на BAPRA Bright Awards.Какво значи креативност в сферата на ПР-а? Към какво трябва да се стремят PR специалистите?Креативността в ПР-а е разликата между това да те забележат и да бъдеш незабележим. Битката за внимание е огромна и нивото на шум в комуникациите е оглушително. Силата на креативността е да представиш послания и изображения, които хващат вниманието. ПР професионалистите трябва да гарантират, че културата, в която работят промотира креативност. Те също така трябва да превърнат креативността в навик.
Кога трябва да се прибягва към кризисен ПР?Кризисният ПР е винаги необходим, когато публичното доверие в една организация е заплашено от какъвто и да е инцидент – или самонанесен или случил се по други причини.
ак се развива PR-ът през последните няколко години? Какви са тенденциите?Най-големите тенденции в ПР-а са съдържанието – кой „притежава“ съдържанието, публичното доверие и ангажираността – най-вече чрез разказване на истории.
Промениха ли компаниите бюджетите си за PR дейност?Икономическата криза от 2008 г. и периодът след това навредиха на бюджетите за ПР по-малко отколкото на тези за реклама. Когато ПР-ът се подобрява в представянето на ценности, особено по начин, който бизнес лидерите могат да разберат и самите те ползват, то бюджетите за ПР ще и могат да се увеличат.
До каква степен PR-ите слушат потребителите? Как се създава една PR кампания?Разбирането на аудиторията остава ключово за всичко, което ПР професионалистите правят и казват. Не ми е ясно до каква степен ПР професията разбира публиката. Аз съм на мнение, че всеки път, когато един ПР професионалист чуе някого – клиент или колега, взима неговото отношение към света като мярка за всички неща, тя/той трябва да бие алармата. Това почти винаги ще доведе до посредствени или лоши и погрешни ПР кампании.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)