Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Мрежата за споделяне на снимки и видеа Snapchat възниква през септември 2011 г., като се откроява сред другите платформи със забавна екстра, в която има адреналин – потребителите имат от 1 до 10 секунди (времето се задава от автора на съобщението), за да видят снимката, след което тя се самоизтрива.
Разбира се, чрез скрийншот можете да направите копие на снимката, но нейният автор ще получи известие за това. Появиха се и специални приложения, които копират снимката, без Snapchat да разбере. Въпреки тези „пробойни” Snapchat си остава идеалната мрежа за хора, които не искат снимките им да останат в архивите.
Статистиката потвърждава това. Ядрото от клиенти на платформата е на възраст 13-24 години, като 70% от потребителите са жени. Ето защо някои наричат Snapchat „кифленската мрежа за селфита”. В САЩ например платформата се използва основно за флирт между тийнейджърите. Активните потребители по света са над 100 милиона дневно, които качват 6 милиарда снимки и видеа.
Най-спорният въпрос около Snapchat е дали наистина снимките се изтриват от сървърите.
Предимства
Ако търсите популярност сред младите хора (ученици, студенти), това е вашата мрежа. Освен това Snapchat е идеална за създаване на чувство за спешност. Ако сте от шоубизнеса и искате да съобщите, че за вашия концерт остават само 100 билета или че остават само 3 дни до премиерата, можете да го внушите много по-добре чрез съобщение, което след секунди ще се изтрие. Платформата е много подходяща и за рекламиране на краткотрайни промоции, например само днес от 13 до 15 часа пиците в еди-кое си заведение ще бъдат с 30% отстъпка.
Недостатъци
Аудиторията е с тесен профил. Ако потребителят се разсее в тези 10 секунди, няма да види посланието или ще види нещо, но няма да остане в съзнанието му. Добрата новина е, че в Snapchat бе добавена функцията „My story” – поставените в нея снимки и видеа се пазят 24 часа и могат да бъдат разглеждани неограничен брой пъти.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)