Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Работна група от експерти ще обобщава предложенията за медийна революция. Това реши тази седмица парламентарната медийна комисия. Ще се работи в три направления – обединяване на обществените БНТ и БНР, сливане на регулаторите СЕМ и КРС и нуждата от нов закон за всички медии.
Звучи направо бомбастично, за да ни го подмятат така между другото.
Такива предложения са правени и преди, но, изглежда, сега им е дошло времето. Идеята за работната група беше лансирана от шефката на на „женския“ ГЕРБ Ирена Соколова – същата, която призна, че отдавна е жадувала за „такъв политик, лидер, който и светът оценява подобаващо“, като премиера Бойко Борисов. Соколова изля душата си след репликата на Борисов: „Защо пък да не сложим жена за президент?!“ После всички в ГЕРБ – жени и мъже, се съгласиха че е било шега, но перничанката отказа да се обиди и затрупа лидера със суперлативи.
Като кадър на партийната политическа академия социалната психоложка и психотерапевтка едва ли ще подцени значимостта на медийната си мисия. Решението беше взето светкавично по време на дискусия в Народното събрание под наслов: „Ролята и мястото на регулаторните органи и обществените медии и възможността за промяна на тяхната дейност в обществен интерес“.
Да се чуди човек в чий интерес са работили 25 години и са харчили пари на данъкоплатеца, след като сега в тях се откриват огромни пробойни. Още по-неприятното е, че с прекрояването на медийното пространство за общественополезни цели са се заели казионни медийни фактори с казионни партийни пристрастия и/или досиета.
А депутатът от гражданската квота на Реформаторския блок Иван Иванов ги подозираше, че просто угаждат на управляващите във вечния им стремеж да диктуват редакционните политики. Нямало нито гаранции за намаляване на разходите и за повишаване на качеството при подобно окрупняване, нито евродирективи които да го налагат.
Малко след началото на дискусията темата очаквано стана само една – за парите. Тези, които лапат официално от данъкоплатеца, искат повече „частно“ от реклами. Онези, които са на самоиздръжка, настояват за още. И реват, че сайтовете ги преписват. А пък сайтовете преписват, без да им мигне окото, защото са наясно, че нямат друг шанс при отсъствието на тлъстите рекламни договори, с които поставените в схемата електронни и други медии биват угоявани.
А простотията и идиотията се леят от екрана на талази и заливат всичко живо. Като започнеш от сутрешните блокове, та стигнеш до вечерните съборетини. Един контингент от постоянното присъствие така се е намърдал на медийната хранилка, че вонята от нея е последната му грижа.
Националният празник 3 март дори бе засенчен от топ новината, че на известен футболист от близкото минало и настоящ член на изпълкома на БфС му прилошало, след като катастрофирал, а жена му отишла в болницата да го види. Преди това и двамата са разказали спортно-семейната си история хиляди пъти поединично и в двойка, но нищо не е в състояние да утоли интереса към тях от страна на водещите. Пък дали драгият зрител иска да гледа точно това, никой не го е еня.
Та обединявайте в името на парите обществени медии, сливайте регулатори, пишете медийни закони. И не забравяйте, че финансите са изкуство да предаваш парите от ръка на ръка, докато накрая изчезнат.
Дата: 12.03.2016 01:05
Източник: Банкер – стр. 3 автор: Огнян Стойчев
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)