Организация, организация и пак организация!
Самодисциплината и самоорганизацията са от икзлючителна важност за успешния фрийлансър. Ти си си шеф и работник. Ти даваш „заповедите” и после сам си ги изпълняваш. Нямаш колега, когото да обвиниш за забавянето. Нямаш шеф, на когото да прехвърлиш отговорността или решението. Ти изпълняваш всички роли и към теб са обърнати големите очи на клиента – с благодарност при успех и с разочарование при провал.
Упоритост, постоянство и търпение!
Упоритост, защото е нужна, когато се наложи да изпратим 20 кандидатури за 1 ден. Постоянство, защото е нужно, когато се наложи да изпратим още 20 кандидатури утре. Търпение, защото е нужно, когато мениджърите на проекта, който толкова много сме харесали и за който сме толкова подходящи, все имат по-важна работа от подбора на персонал.
Принципи – мои са си и ще си ги следвам!
Писала съм вече за принципите на фрийлансър, но това е толкова важна част от работата ми, че не мога да се сдържа и ще засегна темата отново. Направиш ли компромис със себе си веднъж – ще дойде и втори, и трети, и следващ път. Всеки фрийлансър трябва да има характер – както в професионален, така и в личен план. Заради характера и принципите му, той ще бъде уважаван и търсен партньор – не заради услужливостта му и определено не заради ниската му цена.
Иванка Могилска е копирайтър и вече няколко години работи без да е зависима от фирми, структури и организации – за себе си. Свободната практика е хем хубаво нещо, хем рисковано, защото се изправяш пред отговорности, страхове, незнание, риск. А всъщност „колкото повече се страхуваш, толкова по-малко време ти остава да си свършиш работата”. Ако сте решили да опитате да излезете на свободния пазар и да практикувате професията си независимо и според своите схващания е хубаво да знаете някои основни неща както за началото, така и за времето, в което вече сте по-стабилни и уверени в себе си. Как да изберете фирмите, с които искате да работите, кои са предимствата на големите корпорации и кои на малките фирми? Как да оценявате сами труда си? Защо не бива да се нагърбвате с много поръчки и как да рекламирате уменията си?
По статията работи Мария Николчева; Любословие по bnr.bg; www.freelancemarketingtips.net/