Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Имахме много сериозна и критична нощ, над 2600 снегорина работиха, двойно е увеличен броят им. Това заяви в студиото на „Тази сутрин“ министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Тя обясни, че фронтът се е движил от запад на изток, като най-големи затруднения и образували се поледици е имало в Русе и Велико Търново.
„Това наложи през нощта от 01.00 до 05.00 часа абсолютно всички пътища за всички автомобили да бъдат затваряни поетапно, за да бъдат обработвани против обледяване.
Леденият дъжд е много по-страшен от снега.
В момента най-критично е положението в Силистра. В областта са затворени всички пътища за тежкотоварния трафик, а поетапно ще се затварят и за лекия трафик.
Единственият все още отворен път е Силистра-Шумен. Затваряме Силистра-Русе покрай Дунав, Силистра-Варна също, защото снегът е много силен, обстановката е много тежка“, каза министърът.
Лиляна Павлова отправи апел към пътуващите по магистрала Струма, Благоевград-Дупница, да шофират изключително внимателно, тъй като се е образувала много гъста мъгла. Магистралата е изчистена, няма сняг, но от изпаренията се образува мъгла.
Опасността от заледявания беше преодоляна през нощта както в Източна България, така и в региона на Русе –Търново, до Стара Загора бяха затворени пътищата, защото това беше ситуацията, обясни министър Павлова.
Стандартите изискват при обилен снеговалеж да затворим пътищата, да изчистим и тогава да пуснем трафика – представяте ли си какво щеше да стане тогава? Ние оставихме лекия трафик, затова и има „малко празно въртене”. Ако снегоринът не беше минавал, щеше да има метър сняг по пътя. При постоянен снеговалеж няма как да очакваме снегът да се изпари – зима е, вали сняг, какво да има по пътя, попита риторично министърът. Сигурно има как да се сложи подово отопление, но ще ни трябва 1 млрд. лева годишно за поддръжка на пътищата, каза тя. И уточни – до два часа след приключване на снеговалежа е допустимо на магистралите да има 3 сантиметра сняг, 5 на първокласните пътища и до 10 на третокласните. Разликата е и заради това кой чисти – някои пътища са отговорност на общините. Министърът предупреди и, че ще има сериозни санкции в някои области, но трябва да има и разбиране.
Защо ни е на някои пътища чистенето „да е на асфалт”, след като там минават три автомобила на нощ? Нека мислим за ефективност, стотици левове иначе изтичат в канавката заради лугата и солта, призова регионалният министър.
2 лева на месец е оскъпяването на винетката, не е толкова много, говори по горещата тема Павлова. Тя призна, че в началото на мандата е било казано, че ще се чака анализът на Световната банка за пътната мрежа и тогава ще се вземе решение. След като анализът е показал необходимост, винетката е поскъпнала.
Лиляна Павлова каза и, че има вече процедура по обжалване на процедурата за строеж на 60-те километра на АМ „Хемус” след Ябланица, която най-вероятно ще приключи в срок между три и шест месеца. Лиляна Павлова не се съгласи, че тръжната процедура за проекта е била „скоростна”. Министърът не се съгласи и, че са избрани най-високите цени. Офертите са по-високи от индикативната стойност, защото тя е определена през 2013 година, без тогава да има реални проекти и без да е ясен подходът, обясни Павлова. На въпрос дали фирмите изпълнители имат нещо общо с Делян Пеевски и Валентин Златев, тя не пожела да каже с кого са свързани, но подчерта, че не става въпрос за една фирма, а за консорциуми, които отговарят на изискванията. До допълнително оскъпяване няма да се стигне, обеща Павлова, като поясни, че в парите са включени „непредвидени разходи”.
По сметки на Павлова строителството вероятно ще започне през 2017 година. Това ще започне с бюджетни средства – затова и проектът се вкарва в парламента. Може да се прехвърлят пари от АМ „Струма”, каза още Павлова.
По въпроса със санирането вече имало одобрени 1900 сгради.
bTV, „Тази сутрин“
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)