Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Храната, промотирана като здравословна, може да доведе до напълняване, тъй като хората автоматично приемат, че тя не е толкова засищаща и я консумират в по-големи количества, пише в. „Дейли мирър“, позовавайки се на резултатите от американско изследване.
Увеличаващият се брой хранителните продукти, рекламирани и продавани като полезни за здравето, в действителност допринася за подхранването на епидемията от затлъстяване, вместо да съдейства за овладяването й, предупреждават авторите на настоящото проучване от университета на Тексас в Остин.
Проблемът е, че хората възприемат здравословната храна като недостатъчно засищаща и като компенсация консумират по-големи количества от нея, обясняват изследователите.
За целите на проучването специалистите са разделили студенти на три групи и са отчели количествата на консумирани от тях храни, представени като здравословни или нездравословни, и последвалото чувство за глад.
Изследователите са установили, че когато дадена храна е промотирана като здравословна, участниците в експеримента поръчват по-големи порциони и консумират по-големи количества от нея.
Изненада за специалистите се оказал фактът, че същото правят дори хората, които не възприемат представяната като здравословна храна като по-малко засищаща в сравнение с нездравословната.
Настоящото проучване е поредното в подкрепа на схващането, че психологическите причини играят роля в преяждането и наддаването на тегло. Утешителното е, че проблемът има своето решение – възприемането на дадена храна като по-малко засищаща ще изчезне, ако се наблегне на това колко питателна е тя, вместо колко е полезна за здравето.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)