Сега четете
„10 Съвета от Румен Дунев за Зимното Шофиране“

„10 Съвета от Румен Дунев за Зимното Шофиране“

dunev1. Не отваряйте стъклата докато са замръзнали. Това може да доведе до счупване на пластмасовите елементи на стъклоповдигача.

2. При потегляне по заснежен или заледен път работете Плавно с Педала на газта.

3. Когато спирате е желателно да започнете да спирате по от рано , за да имате необходимата дистанция и сигурност.

4. При невъзможност да Спрете, отпуснете Педала на Спирачката и опитайте с волана да заобиколите Препятствието.

5. Избягвайте да Спирате на Наклон, защото след това трудно ще потеглите.

6. Когато Паркирате , не оставяйте автомобила с Опъната Ръчна Спирачка.

7. В зимните студени дни Задължително сипете добавка против замръзване на Дизеловото гориво.

8. Ако ви се наложи да монтирате вериги за сняг , загасете автомобила и го заключете. Така докато сте се ангажирани с монтажа им ,ще се предпазите да не станете жертва на Крадците.

9. При предприемане на извън градско пътуване следете резервоара на автомобила винаги да е над половината. Така, ако закъсате, ще може да седите на топло в автомобила.След като купето се затопли изгасете двигателя за да пестите горивото.Задължително подсигурете в автомобила храна и напитки за пътниците поне за 1 ден и осигурете „Зимен Комплект“/Стъргалка за лед, Вериги за сняг, Лопатка, Одеяло ,Фенер и Въже за теглене, Триъгълник, Аптечка,Жилетка и Пожарогасител / .Зарядно у-во за мобилният Ви телефон също трябва да е част от екипировката.Зимен Комплект и Аксесоари, може да намерите в Магазина на Автосервиза.

10. Не Забравяйте поне 2 пъти през зимният сезон, да измиете автомобила си от Лугата ОТДОЛУ.Така ще защитите купето от корозия и ще удължите живота на всички гумени и метални елементи от окачването, а и ще спестите разходи от последващи ремонти.

*Румен Дунев е роден на 11.01.1974 г. в семейството на автомобилния състезател от близкото минало Бончо Дунев. Още 12 – годишен предусеща вкуса от победата, заставайки на картинг пистата в пряка борба за първото място.

Няколко години по късно започва спортната си кариера в автомобилния спорт като навигатор на баща си. Стартира в най-престижните Български ралите – Златни Пясъци, Хеброс и др. Две години по-късно сяда в състезателен автомобил Форд Ескорт RS като пилот и печели първата си шампионска титла в клас „Юниор“. Следващите три години има щастието да пилотира Тойота Селика, с която три поредни години печели националният шампионат на писта в клас „Х“, над 2000 куб.см.

От 1999 г. Дунев търси развитие и усъвършенстване в чужбина, като се специализира в карането на пистови състезания. Стартира в немският едномарков шампионат „Ford Puma CUP“ в изключително голяма конкуренция с около 40 състезатели. Борбата е безапелационна и агресивна, правилата са железни и Дунев разбира, че е попаднал точно там, където трябва, за да израстне като автомобилен пилот.

След три годишно участие по германските и белгийските писти Румен Дунев се завъръща през 2002 г. в Българският Шампионат, където има намерения да се бори с почти серийната Фодр Пума, с кубатура на двигателя 1.7 и 145 конски сили, но много лека и изключително податлива на външни настройки към дадена писта. През следващата година тази Пума претърпя сериозни промени – нов двигател, с кубатура 1.6 беше закупен от Германия ( около 180 конски сили), както и нова скоростна кутия и др. Благодарение на тези промени през 2003 Румен Дунев успя да спечели шампионската титла на Писта в калс А/6.

Междувременно през 2001 г. Румен завършва Техническия Университет в София, специалност Автомобилна Техника, с пълно отличие, а през 2002 г. се ражда първородният му син Екрико. Същата година Румен открива модерен Автосервиз в София, специализиран в електрониката и диагностиката на атомобили, като и до днес се радва на многобройни клиенти. Основни приоритети в безнеса, както и в спорта, които Румен следва са високо качество и бързина, затова успява да обслужва по 30-40 автомобила на ден.

Вижте и

През 2004 година Румен стартира с отлично подготвен автомобил Форд Пума в клас А/6 ( над 200 конски сили) и даде сериозни заявки за шампионската титла на писта. Имаше намерения да вземе участие във всички състезания от Рали Шампионата, но получи повреда в двигателя в четвъртото състезание за сезона и взе решение да участва само пистовите състезания, за да запази своя автомобил до края на шампионата в добро състояние. В крайното класиране за годината зае място на вицешампион в клас А/6., в резултат на отпадане в едно от сътезанията.

През сезон 2005 Румен Дунев стартира с нов състезателен автомобил Форд Пума Super 1600, клас А/6, и ще вземе участие във всички пистови състезания от спортния календар и по-големите ралита.

Навигатор на Румен Дунев от 2003 г. е Христо Христов. Двамата са завършили заедно Техникума по автотранспорт и са много добър тандем. Ицо притежава качества като изключително добро чувство за ориентация, много спокоен и уравновесен човек, всеотдаен и с много спортен хъс и въпреки краткия си стаж като навигатор, не отстъпва на утвърдилите се имена.

Главен механик на тима е Любомир Данаилов.

Двигателят се подготвя от Iro Racing Pistons.

Класиране до момента:

16-17 Април Писта „Русе“ 2-ро място
23-24 Април Рали „Троянови врата“ 1-во място
07-08 Май Рали „София“ отпадане поради повреда в двигателя
14-15 Май Писта „Кюстендил“ 2-ро място

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре