Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Джаджи. които са част от облеклото, но непрекъснато свързани с интернет, мобилни разплащаия, виртуална реалност – всички тези технологични новости започнаха предпазливо да се използват от индустрията преди 18 месеца и сега идва времето да се берат техните плодове. Изобщо няма гаранция кой точно тренд ще се развие догодина, но колкото по-бързо компаниите променят начина си на мислене, толкова по-дълго ще са в играта, казва Блейк Кахил, директор на дигиталния маркетинг на „Филипс“. Той представи своите прогнози за маркетинга през 2016 година на годишна среща за промените в медиите,организирана от британския в. „Гардиън“.
1. Мобилната търговия – тя се превърна в нещо като задължителна част от маркетинговите прогнози, но ще бъде толкова важна през 2016-а, колкото беше и през изтичащата година. В Европа едва 12% от покупките онлайн се правят през мобилни устройства, въпреки че именно чрез тях потребителите прекарват все повече време в търговските сайтове. Затова повече отвсякога маркетолозите ще трябва да променят мобилната си стратегия. Данните показват, че потребителите отварят приложения в 80% от времето, през което са заети с мобилните си устройства. Затова вече всичко, свързано с индустрията, трябва да е ориентирано предимно към мобилността – мобилно търсене, оптимизация на съдържанието. Това вероятно ще е разликата дали една компания ще спечели или ще загуби през 2016-а.
2. Маркетинг на съдържанието – това е начинът да създадеш ефективна връзка между бранда и купувача, като предлагаш интерактивно и индивидуализирано съдържание. Интернет предоставя най-голяма възможност една компания да определи абсолютно точно коя е нейната аудитория. Следователно ще трябва да намери начин и как да я заинтригува. В днешно време потребителите искат по-добро обслужване, бързи отговори и полезна, навременна и конкретна информация, а не кухи и шаблонни фрази от типа „ние сме най-добрите“. Именно заради това 51% от компаниите планират да увеличат инвестициите си в маркетинга на съдържание през 2016 г.
3. Колкото повече видеореклами, толкова по-добре. Прогнозата за следващата година е,че гугъл ще включи в търсачката си много повече видеореклами, отколкото само текстови. Това означава, че брандовете ще трябва да започнат да създават предмно визуализирано съдържание. Все повече се увеличават хората, които споделят своите истории чрез видео, така че маркетолозите ще трябва да последват този тренд. „Майкъл Корс“ например е първият бранд, който използва като ре-кламоносител видео в инстаграм.
4. Технологията -част от облеклото. Все повече хора използват технологични джаджи, закрепени на китката си -мерят им крачките, колко пъти на ден пият вода, някои следят борсовите курсове и т.н. Няма начин тези джаджи да не се превърнат в платформа, чрез която компаниите да ангажират клиентите си.
Някои от смартча-совниците, излезли на пазара през тази година, засега са с ограничена функционалност, тъй като са свързани със смартфоните. Догодина обаче се очаква появата на независими смартчасовници и други подобни аксе-соари, носени удобно от човека, които са създадени специално за връзка с интернет. Тези устройства ще предоставят уникална възможност на маркетолозите за проучването на навиците и поведението на евентуалния купувач.
5. Виртуална реалност. През 2016 година на пазара ще излезе първият комплект за виртуална реалност – слушалки и специални очила, който ще е производство на НТС Vive и Oculus Rift. Това устройство на практика има шанса да създаде съвсем нова медия за реклама онлайн. Вероятно то ще може да се интегрира с популярните социални медии и с видеоканалите, още повече че се очаква фейсбук да купи Oculus. Случи ли се това, виртуалната реалност ще разбуни тотално маркетинговите стратегии.
Дата: 07.12.2015 00:01 Източник: 24 Часа – стр. 19
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)