Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Познавате всяка една емблема на дадена марка автомобили, но не знаете нищо за значението и произхода им. Разберете повече.
1. Alfa Romeo
Логото на Alfa Romeo е може би едно от най-добрите в историята на автомобилната индустрия. То е елегантно и изпълнено с мистерия.
Червеният кръст в ляво е символ на Милано, докато в дясната част се вижда дракон/змия захапала мъж. Значението тук е доста скрито, а по-простото обяснение е следното: мъж от града на име Отоне Висконти спечелва битка срещу сарацински рицар и го убива. Той взема Сарацинския символ в Милано и затова той се появява върху баджа на Алфа. Може и да изглежда, че сякаш змията поглъща човека, но всъщност идеята е, че мъжът излиза от устата на звяра като пречистен – напълно нов човек.
2. Audi
Логото на Audi е просто и чисто – без змии и скрити значения. Четирите кръга представляват четирите автомобилни компании (Audi, Horch, DKW, и Wanderer), които се обединяват през 1932 година под една компания – Auto Union.
3. Bayerische Motoren Werke AG (BMW)
Вътрешният кръг в синьо и бяло често е погрешно смятан, че символизира движещата се перка на самолет. Всъщност, бялото и синьото са взаимствани от областта Бавария в Германия – но в обратен ред. Тогава е било нелегално да се ползват официални държавни символи за частни цели. Връзката с перка на самолет датира още от 1929 година, когато рисунка изобразява предната част на самолет и инициалите BMW написани отгоре.
4. Chevrolet
Съществуват четири теории за произхода на емблемата на Chevrolet. Първата свързва логото с ранен дизайн на постер от основателя на компанията – Уилям Дюрант. Втората теория е, че Дюрант е скицирал логото на маса в ресторант в паузата между две ястия, а третата теория е, че логото е вдъхновено от Coalettes – продукт на основаната на рафинирано гориво.
Четвъртата и финална теория е, че логото е стилизирана версия на кръста от Швейцарския флаг, тъй като Люис Шевролет е бил роден точно в Швейцария.
5. Ferrari
Според самия Енцо Ферари, историята зад най-разпознаваемото лого на автомобил е следната:
“Конят е бил изрисуван върху корпуса на боен самолет на Baracca от Първата Световна Война. През 1923 година срещнах Енрико Барака /бащата на героя/ и майка му Паулина, които ми казаха – Ферари, сложете това конче върху вашите автомобили! То ще ви донесе късмет. Конят беше и все още е черен, а ние добавихме жълт цвят за фон, който е символ на областта Модена.“
6. Lamborghini
Култовото лого на бика на Lamborghini произлиза от зодиакалния знак на Феручио Ламборгини /роден на 28 Април 1916 година/. Той е бил и фен на борбите с бикове – ето защо точно разярен бик се появява върху автомобилите.
7. Mercedes
Логото на Mercedes е една смела декларация за намерение, а не някои романтичен идеал или див звяр. Тривърхата звезда символизира доминацията на марката на земя, в море и във въздуха. Типично немско лого.
8. Mitsubishi
Логото на Mitsubishi също е от тези, които малко хора предполагат откъде произлизат. Символът е във връзка с името на компанията. Mitsu на японски означава „три“, докато hishi /произнася се bishi/ значи воден кестен и е стара дума за означаване на формата на диамант и ромб.
Според Mitsubishi:
„Ятаро Ивасаки, именно основателят на старата компания е избрал трите диаманта за лого на компанията. Те се свързват и с трите ромба от семейния герб на Ивасаки“.
9. Porsche
Логото на Porsche е ясен пример на използване на герба на Вюртемберг – историческа област на Германия с център Щутгарт – мястото където се сглобяват колите.
10. Subaru
Значението на логото на Subaru е доста маскирано, но интересно. Subaru означава „обединен“ на Японски, но също и е името на клъстъра от звезди Плеяди. „Седемте сестри“ са едни от най-близките до земята звезди и едни от най-видимите с невъоръжено око. Причината за да се изобразят шест звезди на колите е, че те символизират шестте обединени компании, които съставляват Fuji Heavy Industries.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)