Сега четете
Компютърна технология позволява да дадем лицето си назаем

Компютърна технология позволява да дадем лицето си назаем

385_4Компютърни специалисти от Калифорния и Германия са разработили нов метод, за да пренасят моментално лицеви изражения, пише The New York Times, цитиран от „Фокус“.С новата техника усмивката на един човек неусетно се появява при видео излъчване на живо на лицето на друг, без вторият човек изобщо да се усмихва.

Компютър обработва трансфера в рамките на 30 милисекунди -период от време, който човешкото око не е в състояние да забележи, макар че при по-малко скъпи камери може да се получи забавяне.Изследователите демонстрират техниката с едновременно видео на живо на двама души, като резултатът е най-малкото леко объркващ.

Презентацията, която показва необработените кадри на двамата участника заедно с обработеното видео кара зрителя да продължава да сравнява реалното с нереалното, чувствайки, че нещо не е наред.Матиас Ниснер, гостуващ асистент преподавател в Станфордския университет, заедно с Юстин Тис, дипломант от Университета Ерланген-Нюрнберг, и други колеги от Станфорд и Германия са използвали камера, която записва жестове в три измерения като Microsoft Kinect. Разработеният от тях софтуер картографира всеки пиксел на двете лица и след това пренася изражението.

Високата скорост на процеса се дължи отчасти на факта, че програмата функционира на няколко компютърни процесора едновременно.Д-р Ниснер си представя, че техниката ще се използва за подобряване на дублажите във филмите, за правене на по-реалистично видео за виртуална реалност и за симултанни преводи. Skype вече представи система за гласов превод в почти реално време при видео обаждания.

Вижте и

Ниснер посочва, че трансферът на лицево изражение би могъл да се комбинира с превода в реално време. Тогава, ако англоговорящ човек общува с говорещ мандарин, например, всеки от тях ще изглежда сякаш говори чуждия език.

Д-р Ниснер казва, че при появата на програми като Photoshop е имало тревога за опасностите от промяната на визуалната реалност. Сега обаче, изтъква ученият, „цялата рекламна индустрия живее във Photoshop.“ Зрителите са се приспособили, а има и технологии за засичане на злонамерени промени на изображения. Същото развитие ще претърпи и пренасянето на лицево изражение, подчертава Ниснер.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре