Сега четете
Бързооборотният сектор рекламира най-много в телевизиите

Бързооборотният сектор рекламира най-много в телевизиите

older-woman-eating-watching-tvБългарският рекламен пазар е нараснал с 6.8% (до 259.6 млн. лв. брутен обем) през третото тримесечие на тази година в сравнение със същия период на 2014 г. Това показват данните на Be Media Consultant за юли – септември. Мониторингът беше публикуван преди по-малко от седмица и в него са разгледани каналите телевизия и печат. Калкулациите на анализаторите използват брутните обеми на рекламните инвестиции и не отразяват отстъпките, които агенции и рекламодатели получават от страна на медиите.

Ръст при телевизията и спад при печатаИнвестициите в телевизионна реклама са се увеличили с 9.7% през периода (до 239.6 млн. лв.), докато тези в печата са се свили с 21.8% (до 19.9 млн. лв.).“Спадът в инвестициите на някои от традиционните големи рекламодатели се компенсира в голяма степен от появата на нови играчи, както и от увеличението на инвестициите, които правят по-малките и среднита бизнес компании“, коментира Александър Джаджаров, мениджър „Търговски операции“ в Amplifi, Dentsu Aegis Network. “

Факт е, че заради откритата ценова война през последните години между двете основни телевизионни групи рекламата в телевизията става все по-достъпна за малкия и средния бизнес, без това да навреди реално на ефективността й“, уточнява той.Въпреки това според Катерина Буюклиева, управляващ директор на Media Club, „2015 г. е година без големи спортни събития през лятото и това също е показателно за рекламната активност на марките“.

Това е и причината специалистите да не прогнозират съществени промени в пазара през следващото тримесечие. „Не очакваме изненади до края на годината, нито пък ръст на пазара, по-скоро очакваме да остане стабилен с нива близки до тези от миналата година“, казва от своя страна Владимир Стоилов, директор „Връзки с клиенти“ в Mindshare. Картината допълва и медиа директорът Argent Симона Тенчева, според която се забелязва повишение на брутните инвестиции при повечето големи рекламодатели, но за немалко от компаниите, рекламиращи активно, сезонността е най-силно изразена именно в летния период.

Вижте и

Дата: 22.10.2015 12:59
Източник: www.regal.bg
Автор: Капитал Daily

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре