Освен недоволството на хората обаче изданието може да влезе и в съдебната зала по обвинение в насаждане на омраза
Френско сатирично издание „Шарли Ебдо“ шокира хората по света и те изразиха своето недоумение в социалните мрежи. Причината – карикатури със сирийското момче Айлян Курди, което се удави в опита си да избяга с родителите си в Гърция.
Изображенията са две. На първото над изобразеното мъртво дете се вижда реклама на „Макдоналдс“ с клоуна Роналд Макдоналд, на която пише „Две хепи менюта на цената на едно“. Заглавието на карикатурата е „Толкова близо до целта“.
На другата карикатура край удавеното дете е изобразен човек, приличащ на Христос, като отгоре пише: „Християните ходят по вода, мюсюлманските деца се давят“. Заглавието отгоре пък гласи: „Доказателството за това, че в Европа господства християнството“.
Вълна от възмутени хора от целия свят заля социалните мрежи. Хората определят карикатурите като обидни и обвиниха изданието в използване на смъртта на Айлян за сатирични цели. На вълната от критика от сатиричното издание отговориха, че не се надсмиват над гибелта на детето, а чрез карикатурите изразяват своята болка по повод бежанската криза, която сега преживява Европа.
Освен недоволството на хората обаче „Шарли Ебдо“ може да влезе и в съдебната зала по обвинение в насаждане на омраза, информира Al Jazeera.