Facebook въведе нова функция, която по-бързо зарежда материали на външни сайтове. Новата функция цели да олекоти отварянето на статии, публикувани в профилите на световни новинарски агенции и сайтове, като ги отваря директно в самата апликация на социалната мрежа.
В момента се разработва версия на instant articles за Андроид телефоните. Засега са включени материали от няколко водещи световни медии, включително и The New York Times. Новата функция отваря външен линк до 10 пъти по-бързо от обикновено. Промените на newsfeed ще настъпят поетапно за всички потребители. Сайтовете, включени до момента в новата функция, са The New York Times, BuzzFeed, The Atlantic, National Geographic, NBC News, The Guardian, BBC News и немските Bild и Der Spiegel.
Новата функция работи много по-бързо, като зарежда снимки и видео в самите материали. Могат да бъдат посочени автори на публикациите и на използваните снимки. Потребителите ще могат да се абонират за тези „бързи статии” и да получават новини много по-бързо от преди.
Facebook разработва нови и много интересни функции за instant articles, като например към всяка снимка може да бъде добавено аудио. Всяка фотография може да бъде отблелязана на определено географско място. Всеки материал може да бъде коментиран свободно от потребителите в социалната мрежа.
Instant articles са нещо много повече от просто нова функция – това е нов публицистичен формат, който от Facebook смятат, че ще промени начина на писане. Материалите се качват на сървърите на социалната мрежа и се зареждат директно в мобилното приложение.
В продължение на години Facebook бавно, но стабилно се налага като най-подходящия начин за разпространение на новини в световен мащаб. След представянето на instant articles платформата позволява още по-бърз начин да бъдат осведомени милиони хора в световен мащаб.
Макар развитието на подобна функция да е неизбежно, някои световни медии са скептични относно instant articles на Facebook. Според тях публикуването на материали директно в социалната мрежа би могло да доведе до големи проблеми, включително и до „край на медиите”.
От Facebook са категорични, че instant articles е бъдещето на новините и повечето световни медии са съгласни.
Любословие по dnesplus.bg