Рекордните 114,4 млн. зрители са били приковани пред малкия екран, за да наблюдават тазгодишното издание на Супербоул, завършило с победа на „Ню Инглънд Пейтриътс“ над „Сиатъл Сийхоукс“. Така мачът за титлата стана най-гмданото предаване в телевизионната история на САЩ Финалът на първенството по американски футбол подобри миналогодишния рекорд от 112,2 милиона телезрители.
Спектакълът в почивката между полувремената пък редовно се радва на по-голям зрителски интерес от средната гледаемост за самата футболна среща. Тазгодишното шоу с участието на поп звездата Кейти Пери, рапърката Миси Елиът и рокаджията Лени Кравиц не направи изключение. Музизтгшите изпълнения по време на паузата са проследени от 118,5 милиона зрители – с над три мили-она повече в сравнение с миналогодишното шоу с участието на Бруно Марс и „Ред хот чили пепърс“, привлякло 115,3 милиона души.
Рекордната гледаемост на Супербоул е триумф не само за телевизия Ен Би Си и Националната футболна лига, но и за рекламодателите, платили по 4,5 милиона долара за 30-секунден клип. Участието на музикалните звезди също се отразява благоприятно върху продажбите на албумите им.
Две от китарите, използвани по време на представлението на Кейти Пери, пък вече се продават в интернет, а парите от тях ще бъдат дарени за благотворителност. Всяка една от тях е с начална цена от 800 долара а аукционът ще продължи до 15 февруари.
Певицата и нейната група са предоставили част от инструментите, с които са свирели на търг в интернет. Парите от него ще бъдат дарени на организацията за превенция на домашното насилие Break The Cycle.