Нов патент на японската компания Sony предвижда зрителят да може да си спести рекламата по телевизията, като ….. изкрещи на глас рекламираната марка.
Японският гигант Sony се е сдобил с няколко нови патента, свързани с развитието на т.нар. интерактивна реклама. Някои от тях са особено интересни, например патентът, който дава възможност за пропускане на ТВ рекламата с помощта на гласова команда.
По време на рекламното прекъсване зрителят няма да е задължен да изчаква минаването на целия блок с анонси. Вместо това той ще може да прекъсне излъчването на реклама, просто като извика на глас рекламираната в момента марка.
След това рекламата ще бъде спряна и по телевизията ще продължи излъчването на съответния сериал, филм или шоу предаване. За съжаление, в публикуваната патентна информация не се описва как точно ще бъде реализирано технически гласовото разпознаване и как ще стане възможно пропускането на целия рекламен блок, излъчван директно в ТВ ефира. Вероятно въпросната опция ще бъде достъпна най-вече за онлайн предаванията.
Ако оставим настрана любопитния момент в идеята за този тип интерактивна реклама, много е вероятно патентованата от Sony система да не стане кой знае колко популярна, дори да се окаже много ефективна, най-малкото заради конкуренцията. Ако например става въпрос единствено за онлайн телевизии, там вече има редица adblock програми за блокиране на реклами – тип софтуер, който вече е доста зрял, а и продължава да се развива активно. Разбира се, не бива да се изключва и вариантът, при който тази система изобщо не вижда бял свят, както се случва с голяма част от регистрираните патенти.
Източник: www.pcworld.bg , Дата: 04.11.2014
[spider_facebook id=“1″]