Комисията за защита на конкуренцията глоби издателя на женското списание „Грация“ -„Атика Медия България“ ООД, със 111 550 лв.
Сумата се равнява на 2,5% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2013 г. Причината за санкцията е, че списанието се разпространява заедно с подаръци, представляващи бяла и декоративна козметика от висок клас – червила, кремове и др. КЗК счита, че тази практика представлява непазарен стимул за привличане на клиенти и влияе на потребителския избор, като изкривява и пренасочва търсенето.
Това е метод, който цели постигане на легитимна по своята същност цел за привличане на повече клиенти чрез забранени от закона средства. Негативният ефект се изразява в създаване на непазарни материални стимули за потребителите, в резултат на което те закупуват стоката – списанието не заради неговото съдържание, а заради предлаганите като добавка продукти на висока пазарна стойност.
Това поведение създава потенциална опасност от пренасочване на потребителското търсене във вреда на конкурентите на списание „Грация“, смята КЗК.
Любословие по в. Телеграф и медии
[spider_facebook id=“1″]