Сега четете
Забрадката – начин на употреба

Забрадката – начин на употреба

muslim-woman-aoe2Интервю с доц.Симеон Евстатиев – арабист; Иван Георгиев – журналист; Милена Борисова – християнка, приела исляма   /резюме/

Първо забрадките бяха позволени на места, където бяха табу – болниците и на други места. Всичко, което се случва в Турция интересува и България,  казва Симеон Евстатиев. Журналистът Иван Георгиев припомня кое предизвика вълна от протести в Турция – площад „Таксим”. Това отприщи нетърпението на голяма част от турското общество. Този опит чрез насилие да бъде потушен този протест, извади на повърхността други процеси, които са започнали след основаването на партията на справедливостта.

Милена, която е избрала да носи забрадка казва, казва, че е ясно един политически въпрос не може да има пълно съгласие по него. Позволени са забрадките, а не е насилено населението да ги носи. Не смятам, че съм принизена ако съм облечена по този начин. Религията винаги присъства, тя я има. Даже едно желание на човека, той има този импулс да търси духовното.

Не може да има морал без да го има духовното, смята Милена. „Ислямска държава” е наш враг даже много повече, гради лош имидж на мюсюлманите. Доц.Евстатиев казва, че нашата задача не е да кажем дали харесваме или не харесваме, ние просто го анализираме. За мюсюлманите е прието че забрадката има религиозен характер. Светското общество има определена визия за това къде стои религията. Има страни, където носенето на забрадки е строго ограничено.

Вижте и

Турското общество е разполовено, смята доц.Евстатиев. Това течение на ислямизация ще става все по-силно, смята журналиста. Не може да се даде точно прогноза за разполовеността на Турция, допълва доц.Евстатиев.

bTV, „Тази неделя”

[spider_facebook id=“1″]

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре