40 дни преди изборите за НС: 18 партии и 7 коалиции; медиите публикуват ОФЕРТИ за платено отразяване
Остават 40 дни до следващите парламентарни избори. Регистрирани за участие в изборите са 18 партии и 7 коалиции. Днес, 25 август е крайният срок за:
регистрация на инициативни комитети, издигащи незавидсими кандидати;
публикуване на тарифите на медиите за платено отразяване на предизборната кампания на интернет страниците им.
Най-късно 40 дни преди изборния ден, днес 25 август 2014, доставчиците на медийни услуги следва да публикуват условия, ред, време и тарифи за платено отразяване на предизборната кампания на интернет страниците си.Като наблюдател на изборите ГИСДИ си позволява да застане в активна позиция и да ви напомни за това задължение на медиите (Изборен кодекс, чл. 187, чл. 198 ал. 4; Решение № 722-НС на ЦИК). Имаме пред вид опита и резултатите от нашиямедиен мониторинг на Евроизбори ‘2014. Тогава от 143 наблюдавани от нас доставчика на медийни услуги едва една трета изпълниха, поне частично, своето задължение по Изборен кодекс.Задължението медиите да публикуват в интернет страниците си своите оферти за платено отразяване на предизборната кампания не е ново. Същото задължение медиите имаха и при отразяването на местните и президентски избори през 2011, на предсрочните парламентарни избори през 2013, на изборите за членове на ЕП от Р България – 25 май 2014. Дори по-назад, преди Изборен кодекс ‘2011 „Фидосова”, доставчиците на медийни услуги отново са били длъжни да обявят тарифите си най-късно 31 дни преди изборния ден (Закон за избиране на народни представители, чл. 56а и Закон за избиране на членове на Европейския парламент от Р България, чл. 62).
Вярваме, че медиите ще участват активно и отговорно в подготовката на следващите избори за народни представители на 5 октомври 2014. ГИСДИ приема, че медиите поотделно и в своята съвкупност в хода на изборната кампания и в изборния процес като цяло не са просто важен посредник между избиратели и избиращи, между партии и електорат, между кандидати за депутати и избиратели. Медиите имат огромно влияние и мощ да въздействат върху масовите нагласи и изборни ориентации, върху самите партии, техните лидери и кандидатите, както и върху държавните институции, които са отговорни изборите да бъдат организирани и провеждани така, че да се съхранява тяхната не само демократичност и законосъобразност, но и тяхната гражданска легитимност.
РЕГУЛАЦИЯ НА МЕДИЙНИТЕ УСЛУГИ В ИЗБОРЕН ПРОЦЕС НЕОБХОДИМИ ПРОМЕНИ в Изборен кодекс ’2014 МЕДИЕН мониторинг на ГИСДИ: Евроизбори ‘2014 ГИСДИ осъществи мониторинг на дейността на медиите…
40 дни преди изборите за НС: 18 партии и 7 коалиции; медиите публикуват ОФЕРТИ за платено отразяване Остават 40 дни до следващите парламентарни избори. Регистрирани за участие в изборите са 18 партии и 7…
„Недобросъвестно тълкуване”, по думите на председателя на Асоциацията за европейска интеграция и права на човека Михаил Екмиджиев, на предложенията на ГИСДИ за редакционна отговорност на…
МЕДИЙНИ РЕАКЦИИ от 18-19 юли 2014 спрямо Проект за Закон за изменение и допълнение на Изборния кодекс СТАНОВИЩЕ НА ГИСДИ 19 юли 2014 По повод: ЗАКОНОПРОЕКТ за изменение и допълнение на Изборния…
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални
Винаги активен
Техническото съхраняване или достъпът са строго необходими за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично поискана от абоната или потребителя, или единствено с цел да се осъществи предаване на съобщение по електронна съобщителна мрежа.
Опции
Техническото съхранение или достъпът са необходими за легитимната цел да се съхраняват предпочитания, които не са поискани от абоната или потребителя.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за статистически цели.Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за анонимни статистически цели. Без съдебна призовка, доброволно изпълнение от страна на Вашия доставчик на интернет услуги или допълнителни записи от трета страна, информацията, съхранявана или извличана само за тази цел, обикновено не може да се използва за идентифицирането Ви.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъпът са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя на даден уебсайт или на няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.