Една от най-популярните американски компании в цял свят Coca Cola (Кока Кола) реши да спре рекламите си в общо четири руски телевизии. От компанията обаче заявиха, че това действие не е продиктувано от налаганите от Запада санкции срещу Русия, предаде БТА.
Coca Cola е спряла рекламите си в Рен ТВ, Пети канал (Пятый канал), Домашний и канала на министерството на отбраната Звезда. Като причина Coca Cola посочва спада на продажбите през второто тримесечие.
„В резултат на оценка на продажбите на напитки на „Кока-Кола“ през второто тримесечие на 2014 година в Русия решихме да променим плана си за рекламна телевизионна дейност и да се съсредоточим върху ключови федерални канали и най-ефективните канали, като се има предвид нашата целева аудитория. Няма политическа причина за решението“, посочи в електронно писмо говорителка на компанията.
Като доказателство, че решението не е политическо, Coca Cola посочва, че не е изтеглила рекламите си от други две телевизии, контролирани от СТС Медиа – СТС и Перец. Американската компания уточни, че продължава да рекламира в 13 руски телевизии.
Във вестник „Комерсант“ обаче се появи друга версия – че руски бизнесмен, който е влязал в списъка със санкции на Запада, е свързван с три от телевизиите, по които вече няма реклами на Coca Cola. Първите две телевизии, споменати от „Комерсант“ – Рен ТВ и Пети канал – са част от медийния холдинг Национална медия група (Национальная Медиа Группа) на банката Росия (Россия) на Юрий Ковалчук. Ковалчук, който е близък съратник на руския президент Владимир Путин, бе засегнат от американските санкции през март и влезе в „черния списък“ на ЕС миналия месец. Вашингтон посочи, че включва Ковалчук в санкциите, тъй като е „личен банкер“ на Путин.
Любословие по еurope.actualno.com
[spider_facebook id=“1″]