Не по-малко 300 млн. евро за национален маркетинг и реклама на туристически продукт поискаха от бранша, съобщава Investor.bg.
Тя може да се осигури, като се заделя дял от годишните приходи от туризъм за рекламата му. Те са малко над 3 млрд. евро годишно. Сумата е съпоставима с тази, която съседните ни страни, наши конкуренти в туризма, заделят всяка година за промотиране на туристическия си продукт.
От Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация отдавна предлагат поне един процент от приходите от туризъм да отиват за външна реклама, като изтъкват, че ако се изпълнят тези условия, може да се постигне 10% ръст на туристите.
От Националния борд по туризъм също предлагат тази схема при определяне на ресурса за национален маркетинг и реклама на туристическия продукт. Според Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма, всеки лев, даден за реклама на международен или вътрешен туризъм, се обезсмисля, ако държавата не поеме отговорност за туристическите атракции публична държавна собственост. Всички пари за реклама са пропилени, защото държавата не управлява туристическата собственост, с която разполага, смята той.
05.07.2014 03:07 | Монитор | стр. 14 |