АП автоматизира процеса, журналистите не са заплашени от съкращения
Изкуствен интелект ще прави новините на агенция Асошиейтед Прес (АП), съобщават световните медии. Работата на робота ще се състои в написването на кратки новини отчети за приходите на различни компании.
Шефовете на агенцията обясняват появата на робота журналист с желанието да икономисат от времето, което репортерите губят за обработка на информацията. „Много години губихме доста време да си играем с цифрите и преписваме информацията от компаниите, за да публикуваме приблизително 300 отчета за приходи в едно тримесечие. Открихме, че технологията на Automated Insights ще ни позволи да автоматизираме написването на кратки – от 150 до 300 думи, текстове за приходите на компаниите за същото време, за което го правят и нашите журналисти“, обяснява главният редактор на АП Лу Ферара.
Роботът ще започне работа в агенцията този месец. Изследователската компания Zacks Investment Research ще предоставят данните за текстовете, а редакторите ще четат всяка бележка преди публикуването. В бъдеще обаче целият процес ще стане автоматизиран. Към края на годината АП планира да прави по този начин около 4400 текстове за приходите на компаниите за всяко тримесечие. За същия период журналист на агенцията успява да напише около 300 такива текста.
В АП уточняват, че появата на робота няма да доведе до съкращения сред журналистите. Тези репортери, които досега са губели много време за написването на текстовете, ще могат да хвърлят усилията си върху анализи на показателите в тях. Повечето журналисти в агенцията приеха новината за робота с одобрение. Автоматизираните текстове обаче са доста шаблонни и много журналисти се съмняват в литературните качества на текстовете, които ще бъдат създавани от изкуствения интелект. „Има доста голям скептицизъм около това дали тази работа ще успее. Те обаче са журналисти и аз искам да бъдат скептици“, каза Ферара.
Миналата година програмата Automated Insights, Wordsmith, направи 300 млн. текста с най-различна тематика – от финансови отчети до кратки репортажи за фентъзи футбол. Сега целта на компанията е 1 млрд. новини годишно. „Ние сме най-големият създател на контент в света. Това е повече от всички медийни компании, взети заедно“, заяви шефът на Automated Insights Роби Алън пред USA Today.
Не за първи път роботи се използват за изпълнението на журналистически задачи. Още преди няколко години в АП автоматизираха обработката на спортната статистика. За първи път обаче робот ще създава пълноценни текстове. Миналата седмица в Япония пък представиха първия робот, водещ на новинарска емисия по телевизията. На 17 март на сайта на вестник Los Angeles Times се появи написано от робот съобщение за случило се земетресение. С помощта на специален алгоритъм, обработващ данните от геофизическата служба на САЩ, текстът бе написан за по-малко от 3 минути. Така Los Angeles Times стана първият вестник, който публикува новината за събитието.
[spider_facebook id=“1″]