Фейсбук ще синхронизира рекламите си с търсенията на потребителите си в гугъл, яху, бинг и други.
Социалната мрежа е разработила новата технология с компанията за онлайн маркетинг „Кеншу сошъл“, пише онлайн изданието „Машабъл“. Благодарение на общите си усилия те успели да създадат алгоритъма, който ще осъществява връзката между фейсбук и търсачките. Технологията е в бета-версия, но се очаква да е напълно готова до няколко месеца.
В момента рекламите, които потребителите на социалната мрежа получават, са подбрани въз основа на това кои страници са харесали, на колко години са, какъв пол са и къде живеят. Новата услуга ще разчита на информация извън фейсбук. Социалната мрежа ще използва данните кои реклами в търсачките натискат потребителите им, тъй като самите сайтове няма да се съгласят да продадат данните си на социалната мрежа.
Така например, ако човек потърси информация за нови обувки и кликне на т.нар. спонсорирани връзки, ключовите думи, които са довели до показването на рекламата в нея, ще се синхронизират с рекламите във фейсбук. Ефектът е, че така потребителят ще вижда реклами от същия производител и в социалната мрежа.
Рекламодателите и рекламните агенции вече няма да знаят само, че потребителят е посетил техния сайт, но и какво точно го е довело до него и ще могат да продължат да го следват и в други страници и социални мрежи. Това отваря вратата за нови разработки, които да позволят на рекламодателите да се възползват максимално от потенциала на социалните мрежи, смятат от „Кеншу“.
Ползите за фейсбук ще са огромни. По-доброто подбиране на рекламите ще означава по-голям интерес от страна на рекламодателите и съответно повече приходи. Социалната мрежа работила съвместно с „Кеншу“ за създаването на технологията и ще може да помага и на други маркетинг компании да разработват подобни инструменти, заяви говорител на сайта. По този начин ползите за фейсбук ще са още по-големи, смятат от социалната мрежа. От компанията бързат да обявят, че всичко това не означава повече или по-досадни реклами в сайта, а единствено по-правилно подбрани обяви, които да са по-полезни за самите потребители.
Хората ще избират какви реклами да получават във фейсбук
Например, ако в полето вдясно човек види реклама, която изобщо не го интересува, той ще има възможността да натисне линка Why am I seeing this? (Защо виждам това? – б.а.). Връзката ще го отведе към информация, в която ще се обяснява защо фейсбук е решил да му покаже точно тази информация.
Ако потребителят реши, че социалната мрежа не е преценила правилно от какво се интересува, ще може да избере опция да вижда само определени типове реклами. Няма обаче да има вариант да не се показват никакви обяви.
Първоначално опцията ще бъде достъпна само за потребителите от САЩ, но в следващите няколко месеца ще я получат всички потребители на социалната мрежа.