10 млн. лв. ще похарчи бюджетът за реклама на страната ни като туристическа дестинация. До края на годината парите могат да стигнат и 18 млн. лв., заяви зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев. Правителството даде рамо на една по-сериозна кампания за реклама и маркетинг на българския туризъм на изнесеното си заседание вчера в „Евксиноград“. „Харченето на всеки лев в туризма ще бъде качено в интернет, за да е максимално прозрачно“, заяви вицепремиерът Даниела Бобева.
По време на бизнес форума за България на годишната среща на ЕБВР във Варшава тя лично поканила 40-50 крупни инвеститори и банкери да почиват това лято у нас. „Всички министри са ангажирани да рекламират в чужбина българските курорти“, подчерта Бобева. На заседанието на кабинета беше приета Стратегията за устойчиво развитие на туризма до 2030 г. Очакванията са до 2020 г. България да бъде посещавана от над 9 млн. чуждестранни туристи годишно, а до 2030 г. броят им да надхвърля 12 млн.
На 30 юни „Търкиш еърлайнс“ пуска директни полети Варна-Истанбул. „Очакваме това да подсигури туристическия сезон“, заяви в Добрич министърът на икономиката и енергетиката Драгомир Стойнев. Той успокои, че до момента няма отказани чартъри от Беларус и Русия за летище Варна и според него за страната това лято се очертава добър туристически поток.
Информация по медии и Любословие