THE INFLIGHT MAGAZINE НА 10 ГОДИНИ | | 20.03.2014 14:40 | сп. Bulgaria On Air | стр. 11; 12; 13 | Константин Томов, главен редактор
В края на януари бордното списание на България Ер отпразнува последния си детски рожден ден – десетия – и навлезе в тийнейджърските години. В повечето индустрии това не е кой знае колко забележително постижение. Но в особения свят на българските медии си е внушителна възраст.
2003 година, когато започна да функционира България Ер и когато бе създадено списанието, сега ни се струва ужасно отдавна. Тогава авиокомпанията имаше само два стари лизингови самолета. Днес България Ер е един от превозвачите с най-модерен флот в Европа.
Иска ми се да мисля, че съшата еволюция е засегнала и бордното списание.В началото бяха туризмът и недвижимите имоти – обичайната тематика за такива издания. Но от 2010 година THE INFLIGHT MAGAZINE ни е с нова концепция – с акцент върху бизнеса и икономиката.
В света има 5500 авиокомпании, и над хиляда от тях имат собствени издания. Но само трийсетина акцентират на бизнеса и икономиката като основни теми. Едната причина и ние да се присъединим към този клуб е проучването на пътниците на авиокомпанията – почти половината от тях пътуват с цел бизнес, а 40% са мениджъри на средно и високо ниво или собственици на компании.
Втората причина е, че ние самите се интересуваме от хората, които прибавят стойност. От хората, които движат икономиката. Няма значение дали става дума за създателя на малък бизнес или за председателя на борда на голяма корпорация. Тези хора са богатството на България – и най-добрият залог за бъдеидето й.
Затова и основната цел на Bulgaria On Air като медийна група е да ги улеснява, да окуражава позитивното мислене, да очертава областите с потенциал за растеж.
Бордното списание бе само първата стъпка. Оттогава медийната група се разрастна и включва телевизия, радио и много внушително присъствие в интернет. И партньорство с глобална марка като Bloomberg TV. Един много мъдър човек някога е казал така: „Има две грешки, които човек може да допусне по пътя към истината: да не го извърви до край, или изобшо да не го започне“. Мисля, че поне от втората вече сме предпазени. И ще се постараем за първата.