Сега четете
Проучване: Facebook не е от голяма полза на новинарите

Проучване: Facebook не е от голяма полза на новинарите

facebook_world1Социалните медии може да са страхотни за намирането на уникално съдържание от източници, които иначе не бихте посетили. Но стане ли въпрос за създаване на ангажираност към информационни източници като новинарски сайтове, ползата от Facebook и подобните ? не изглежда толкова голяма. Поне така се твърди в ново проучване, публикувано в рамките на „Журналистическия проект“ на щатските анализатори от Pew Research.

Оказва се, че читателите, които целенасочено посещават даден информационен сайт, прекарват средно три пъти повече време в него, отколкото ако влязат в съответния сайт, след препращане от Facebook или уеб търсачка като Google или Bing.

Наред с това това лоялните посетители влизат в четири пъти повече страници от дадената медия на месечна база, като посещенията им в самата страница са три пъти почести, твърди изследването.

С други думи публикациите, които могат да окуражат читателите да отбележат в отметките на браузъра си (bookmark) съответния сайт и да се връщат в него, в крайна сметка генерират повече трафик, отколкото могъщия

Facebook. В самото изследване се казва, че:

„Facebook и търсачките са от жизненоважно значение за по-мащабно отразяване на отделни истории, и те успяват да постигнат това. Но връзката, която една новинарска организация създава с всеки отделен човек, дошъл на нейния уебсайт през Facebook или търсачка, изглежда доста ограничен. За новинарските медии, опериращи под традиционния модел на изграждане на лоялна и вероятно плащаща аудитория, е най-важно обаче да създадат доверие, така че потребителите да проверяват за информация първо при тях“.

Вижте и

За целта на проучването си от Pew са измерили данни на тримесечна база за 26 отдели новинарски организации в САЩ, в това число и топ 15-те сайта с най-много уникални месечни потребители.

[spider_facebook id=“1″]

 

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментара (1)
  • Фейсбук не ви носи трафик, той е направен да носи трафик само на себе си. Не се доверявайте на бръщолевенията на маркетолозите, че фейсбук страницата ви е най-важното нещо на света! Фейсбук страницата ви ще набере популярност ако започнете да плащате на Фейсбук да я предлага на определена от вас таргет група от хора,които след това ще й станат фенове без обаче да ви генерират трафик и без да се интересуват много-много от съдържанието й, тоест без да са от полза на бизнеса ви. Хората във фейсбук са интернет същества от най-чист вид – зрители и консуматори, а не участници или потребители. Споделят само красиви неща, трагедии или скандални сензации. Никой няма да сподели вашата супер изгодна оферта, защото Фейсбук не поощрява не кифленското поведение. Светът на фейсбук не си прави сметката, той е красив, подреден, щастлив, усмихнат и прекрасен, а не фиксиран обектив за DSLR апарат намален от 250 на 80 лева! Или разбиване на камъни в бъбреците от водещият специалист, не!
    Изповедникът на хората е Google, Фейсбук е риалити ролева игра в която реалността е остъргана от калта и миризмата на чесън…

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре