В отговор на общественото недоволство, което вече достигна критична точка, от Лафка излазоха със следното благовидно прес съобщение:
„От веригата павилиони за вестници и цигари Lafka, която е собственост на „Булгартабак“, обявиха, че имат програма за франчайз, с която ще помагат на дребния бизнес.
В отговор на масовото недоволство срещу навлизането на пазара на новата верига павилиони за вестници и цигари Lafka, която е собственост на „Булгартабак“, от веригата канят на среща средния и дребен бизнес, съобщиха от веригата.
Веригата Lafka ще организира срещи в цялата страна с представители на организациите на дребния, средния бизнес и местната власт, се казва в прессъобщението.
“Ние търсим диалог, а не конфронтация, бихме искали да представим пред всички организации и обществеността, какво представлява проект Lafka. През последните седмици вървят много спекулации относно, търговската верига, които за съжаление имат политически оттенък.
Считаме, че чрез диалог ще бъдат изчистени всички спекулации относно проект Lafka, надяваме се, че след тези срещи, всичко ще бъде изяснено и хората ще имат достатъчно информация, за да не бъдат въвеждани в заблуждение”, каза изпълнителният директор на “Табак Маркет” АД, Борис Захариев.
Навлязлата наскоро търговска верига за бързообортни импулсивни стоки има програма за франчайз партньорство, при което инвестициите идват от Lafka, а условията с доставчиците се договарят от „Табак Маркет“ АД, казват още от Lafka.“
Ще потърсим за становище засегнатите страни и най-вече представители на малкия и среден бизнес.
Припомняме, че веригата Лафка изключително бързо се разрасна до стотици търговски обекти на ключови места в цялата страна. Очевидно изключително амбициозното начинание все още не е удовлетворило целите които са си поставили инициаторите му, защото се говори и има сведения, че търговските обекти ще станат хиляди.
Един прост анализ показва, че към настоящия момент има по един търговски обект от веригата на всеки около 15.000 българи. Стремежите са да имаме по една Лафка на по-малко от 7.000 българи. Не се знае дори дали ще ги боядисват в различни цветове, например оранжева и кафява Лафка в случай, че ни се иска да имаме чувство за право на избор.
Ако начинанието се увенчае с успех и малкия и среден бизнес превият гръб пред огромния натиск от едрия капитал, това начинание вероятно ще трябва да влезе в учениците по икономика като най-бързото завземане на монополно положение на даден пазар в историята на свободните общества с пазарна икономика.
Любословие.
[spider_facebook id=“1″]