Средствата за предизборни медийни пакети да не се отпускат по банковите сметки на партиите, а да се предоставят под формата на ваучери, за да не бъдат харчени за друго.
Това предвиждат текстове в новия Изборен кодекс, които вчера бяха разгледани на второ четене в парламентарната комисия, оглавявана от зам.-шефката на НС Мая Манолова.
Oсребряването ще се случва веднага след изявата на даден политик пред медия и ще се предоставят директно на нея. Депутатите решиха ЦИК да бъде органът, който да превежда парите за медийни пакети на телевизиите, вестниците и информационните агенции.
Предложението на БСП е партиите и коалициите, които са регистрирали кандидати за президент и за евродепутати, да получават от държавата пакети на стойност 40 хил. лв. за платени медийни участия.
За изборите за парламент пък пари ще вземат само формациите, регистрирали кандидати във всички райони. Инициативните комитети, които издигат кандидати за президент и вицепрезидент, също ще получават по 40 бона за медийни участия, а за парламентарни и евроизбори – по 5 хил. лв.