Препечатваме без съкращения прес съобщението на Табак Маркет – собствениците на търговската марка за малки магазинчета „Лафка“ с което обясняват пазарната си инвазия.
Четете с мярка и удоволствие:
„Вече няколко седмици група лица, с участието на издателската група „Капитал“, водят крайно негативна кампания срещу „Табак Маркет“ АД и марката павилиони за обща търговия Lafka, без ясни аргументи, използвайки изцяло неверни твърдения и инсинуации, с което целят да дискредитират марката Lafka, както и доброто име и репутацията на „Табак Маркет“ АД.
В тази преднамерена кампания постоянно се повтаря, че Lafka има монопол и че завзема пазара, което е невярно и крайно манипулативно твърдение.
Под марката Lafka към момента работят общо 550 броя павилиони на територията на страната, от които 42 броя в София, което на база общия брой магазини, павилиони и други обекти за продажба на цигари, вестници и печатни издания в страната, който брой надхвърля 20 000, представлява твърде малък пазарен дял (малко над 2%). В този смисъл за какъв монопол въобще може да става въпрос – за нас е ясно, че твърденията в този смисъл са далеч от обективната истина.
Отделно от това павилионите с марка Lafka се поставят на местата на стари и неугледни вестникарски павилиони, притежавани от придобити от „Табак Маркет” АД дистрибуторски фирми за вестници и печатни издания, или на новоопределени места след публични общински процедури, с което по никакъв начин не се завземат местата на търговците на дребно в страната.
Да, ние искаме да развием дистрибуторска верига за продажба на цигари, вестници и дребнопакетирани стоки чрез модерни, функционални и естетични на вид павилиони за търговия, което не е нито противозаконно, нито обществено укоримо търговско начинание и което няма да засегне по никакъв начин интересите на действащите търговци на пазара, поради което приемаме, че преднамерената кампания срещу Lafka, целяща дискредитирането на проекта, обслужва съвсем различни интереси. Кампанията цели да създаде негативна обществена нагласа срещу Lafka чрез твърдения за несъществуващи зависимости, неверни факти и груби инсинуации.
Това положение се подкрепя и от факта, че флагман на тази кампания са именно изданията на „Капитал“, за които е публично известно, че често се поставят в услуга на различни лични или корпоративни интереси.
Поставяме също въпроса защо нашите недоброжелатели нито веднъж не посочиха следните известни за непредубедените граждани факти, а именно – че проектът Lafka подобрява съществено общата градска визия в населените места чрез съвременната визия на павилионите, че отваряме нови, добре платени и осигурени работни места, че инвестираме и в изграждането на спирки, детски площадки и спортни съоръжения в градовете, в които развиваме дейност, както и инициираме редица други дейности в услуга и интерес на хората.
Защо – отговорът е само един, защото кампанията срещу Lafka е преднамерена и манипулативна, а лицата, които я водят, не се интересуват от истината.
С оглед на горното категорично заявяваме, че ще търсим защита на нашите интереси и защита на доброто име на Lafka срещу всички недоброжелатели и клеветници чрез всички допустими от закона средства.
От ръководството на „Табак Маркет“ АД“
От съобщението излиза, че дъщерното дружество на Булгартабак развива обществено полезна дейност в големи мащаби за което можем само да ги поздравим!
Към този момент не разполагаме с достоверен пазарен анализ, който да ни отговори на въпроса какъв дял от човеко потока и обема на продажбите минава през тези 2% от павилионите. Имаме усещането, че по някаква щастлива за собствениците случайност процентите на продажби и човекопоток са по-големи от 2% за страната.
Надяваме се на положителна развръзка на случая с Лафка, както и наистина обществото ни да спечели в крайна сметка!
Любословие.