Въпреки сериозните усилия на изпълнителния си директор Мариса Майер щатският Интернет доайен Yahoo все още не успява да направи мечтания пробив в областта на рекламата. Гигантът отчете спад в това перо за четвърто поредно тримесечие, информира Reuters.
Така за последните три месеца на н2013 г. общите приходи от реклама на Yahoo са се понижили с 6% на годишна база до 1,266 млрд. долара. Данни сочат, че приходите от дисплей реклама, които се равняват на 40% от продажбите на сайта, са спаднали със 7% до 421 млн. долара.
Въпреки понижените приходи печалбата на Интернет корпорацията през отчетния период се е повишила с 28% до 348 млн. долара. Според анализаторите това се дължи на понижените разходи за инвестиции.
За да се справи със ситуацията, амбициозната Майер се видя принудена наскоро да уволни втория човек след себе си в Yahoo – Енрике де Кастро. Въпросният бе назначен лично от нея, като основната му задача бе да повиши рекламните приходи на закъсалия Интернет гиганта.