Сега четете
“Der Spiegel”- немското медийно огледало

“Der Spiegel”- немското медийно огледало

Дер Шder_spiegel_cover_barrysmlпигел“ (на немски: Der Spiegel – „Огледало“) е немскоезично ежеседмично списание.

То е най-старото новинарско списание в Германия, основано през 1946 г. като очевидно копие на американските списания „Тайм“ и „Нюзуик“. Издава се в Хамбург.

Списанието е сред най-съдържателните по вида си в Европа със седмичен тираж от над 1 милион броя.
Първото издание на “Дер Шпигел“ е публикувано в Хановер в събота, 4 януари 1947 г. Издадено е по идея и със средства на британската окупационна администрация, предшествано е от списание „Diese Woche“ („Тази седмица“), което е публикувано за първи път през ноември 1946 г.

След несъгласия с британците, списанието е предоставено в ръцете на Рудолф Аугщайн в качеството му на главен редактор, името на списанието е сменено на „Дер Шпигел“. Аугщайн е на поста от първото издание през 1947 г до смъртта си на 7 ноември 2002 г.

След 1950 г. списанието става собственост на Аугщайн и на Джон Яр. Делът на Яр се слива с този на Ричард Грюнер през 1965 г., като по този начин се създава издателството „Грюнер и Яр“. През 1969 г. Аугщайн купува „Грюнер и Яр“ за 420 милиона марки и става едноличен собственик на „Дер Шпигел“. През 1971 г. Грюнер и Яр изкупува обратно 25% дял от списанието. През 1974 г. Аугщайн променя структурата на компанията и превръща служителите в акционери. Всички служители с повече от три години стаж във фирмата получават възможността да станат съсобственици и да участват в управлението на компанията, както и да получават част от дивидентите.

От 1952 г. „Дер Шпигел“ се намира в собствената си сграда, разположена в старата част на Хамбург.
През 1994 г. е създадена й Интернет версията на списанието – „Шпигел Онлайн“.
Дер Шпигел е подобно по вид и оформление на американските новинарски списания като „Тайм“ или „Нюзуик“.

По отношение на тематиката и обема детайли в статиите е сравнимо с „Атлантик Мантли“. В Германия е известно с характерния си академичен стил и голям обем – стандартно издание може да достигне 200 и повече страници. Обикновено съотношението между съдържание и реклама е две към едно.

Вижте и

Hamburg.Spiegel.Nordwest.wmtГлавният офис на „Шпигел“, Хамбург

Тиражът на „Дер Шпигел“ нараства бързо. От 15 000 копия през 1947 г. се увеличава на 65 000 през 1948 г. и 437 000 през 1951 г. До 70-те години нараства до 900 000 копия. След обединението на Германия през 1990 г. списанието става достъпно за читатели в бивша Източна Германия, тиражът надхвърля един милион. Влиянието на списанието се основава на два стълба: първо, моралния авторитет, създаден от разследващата журналистика от ранните години на списанието, която през 1980-те год. излиза с няколко сензационни новини; на второ място, икономическата сила на богатото издателство „Шпигел“. От 1988 г. пуска и телевизионна програма – „Шпигел ТВ“, която в последствие се разнообразява през 1990-те год. Освен другите издания, „Шпигел Ферлаг“ днес публикува и месечното списание „Мениджър“.
През 1993 г. издателската компания „Хубер Бурда Медия“ представя ежеседмичното списание „Фокус“ като алтернатива на „Шпигел“. То поставя начало на нов стил, характеризиращ се с по-кратки статии, съчетани с по-впечатляващо оформление и почти успява да догони „Шпигел“ по тираж.

Източник: http://www.spiegel.de/, Уикипедия
Автор: Виктория Благовестова Йосифова-Илиева

[spider_facebook id=“1″]
Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре