На специална церемония в София бе даден старт на работата на тунелопробивната машина, т. нар. къртица, която през следващите две години ще изгражда тунела за разширението на третата линия на метрото през „Слатина“.
Отсечката е дълга 6 км. Машината тръгва от началната шахта на станцията на бул. „Цариградско шосе“ в посока към метростанцията до зала „Арена 8888 София“ и София Тех парк.
Участъкът ул. „Шипка“ – кв. „Слатина“ – бул. „Цариградско шосе“ се изгражда със средства от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г., заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) и местно финансиране.
Очаква се новите десет станции на метрото в София, които се правят в момента, да са готови през 2027 г. Според кмета Васил Терзиев с тези нови станции метрото ще поеме 46% от дневния пътникопоток.
Новоизграждащите се десет станции са: три метростанции през „Подуене“, шест станции през кв. „Слатина“ до „Цариградско шосе“, както и метростанция на бул. „Панчо Владигеров“ по линията на „Сливница-Обеля“.
Отсечката е дълга 6 км. Машината тръгва от началната шахта на станцията на бул. „Цариградско шосе“ в посока към метростанцията до зала „Арена 8888 София“ и София Тех парк.
Участъкът ул. „Шипка“ – кв. „Слатина“ – бул. „Цариградско шосе“ се изгражда със средства от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г., заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) и местно финансиране.
Очаква се новите десет станции на метрото в София, които се правят в момента, да са готови през 2027 г. Според кмета Васил Терзиев с тези нови станции метрото ще поеме 46% от дневния пътникопоток.
Новоизграждащите се десет станции са: три метростанции през „Подуене“, шест станции през кв. „Слатина“ до „Цариградско шосе“, както и метростанция на бул. „Панчо Владигеров“ по линията на „Сливница-Обеля“.