Момчил Димитров е зам. главен редактор на Любословие.БГ. Той се…
Ръст в продажбата на преводни документи за първите десет дни на новата година, отчитат от Столична община. В „Денят започва“ заместник-председателят на Комисията по транспорта към Столичния общински съвет Зафир Зарков от ГЕРБ коментира, че това доказва, че хартиеният билет е бил предпоставка за гратис пътувания. По думите на Зарков преди въвеждането на новата система София е останала последният голям европейски град с карта за една линия. Той обясни решението за премахване на този вид документ „Според експертите картата за една линия не стимулира хората да ползват транспорт извън служебните им задължения. За другите пътувания ползват други начини, например, личния си автомобил. Освен това картата за една линия стимулира повече гратис пътувания за една-две спирки. Идеята е да задържим цените на документите, които касаят цялата система, за да насърчим хората да ползват градския транспорт“. Бойко Димитров, общински съветник от „Демократична България“ коментира, че има различни начини за въвеждане на документи за хора, които ползват по-ограничено градски транспорт и това трябва да е обект на дискусия. Според него след въвеждането на новата система вече е късно да се връща картата за една линия. „Трябва да започнем дебата за справедливото таксуване. Връщането на картата за една линия би трябвало да стане преди промяната. Сега ще е много трудно. Има различни варианти, при които тези, ползващи по-малко услугата, да го правят – карти само за наземен транспорт или само за метро, зониране и т.н.“, посочи той. Ако финансовата стабилност и развитието на градския транспорт зависеха само от цената на превозните документи, цената би трябвало да е с 50%-60% по-висока, коментира още Зафир Зарков. Той призова хората да валидират картите си при всяко качване в превозно средство на градския транспорт, въпреки гратисния период за това. „Защо е важно валидирането – то и сега е задължително и целта му е да покаже как се ползва градският транспрот. Тази информация ще бъде използвана, за да се коригират разписанията. Много често се коментира, че трамваят тръгва една минута преди автобуса, който идва от някое село в нашата община. Когато се видят пътникопотоците и хората как пътуват, ще бъде разместена така транспортната схема, че транспорта да е приятелски настроен към жителите на Столична община“, каза Зарков.
Каква е вашата реакция?
Момчил Димитров е зам. главен редактор на Любословие.БГ. Той се присъдинява към екипа на медията след покана от собственика и главен редактор- Андрей Велчев. Той има висше образование по Публична администрация от Университетът за национално и световно стопанство (УНСС) и Магистратура по стопанско управление от Стопанския факултет на Техническия университет – София. Завършил е средното си образование в елитното 51 средно училище „Елисавета Багряна“- София с профил "Графика". Над 15 години се занимава активно с политика. Автор е на сценарии за американския пазар, регистрирани в Американския конгрес - U.S. Copyright Officehttps www.copyright.gov.