Сега четете
Директори опипват почвата за грипна ваканция в училищата

Директори опипват почвата за грипна ваканция в училищата

Директори на училища настояват за грипна ваканция при достигане на 30% заболели ученици в дадена община, а не за преминаване в този случай към онлайн обучение. Това става ясно от пост във „Фейсбук“ на председателя на Съюза на работодателите в системата на народната просвета и директор на 119-то училище в столицата Диян Стаматов, както и от коментарите под него.

„Правилният вариант при повишена грипна заболеваемост на деца и ученици е обявяване на ГРИПНА ВАКАНЦИЯ. Тя е по-добрата форма при наближаващия ни пик на грипа, за който обществото да се подготви. Онлайн обучение НЕ е вариант при висока заболеваемост на учители и ученици при отсъствието им за лечение. Това би довело до още по-силно дискредитиране на онлайн обучението, заради отсъствие на учители и ученици“, коментира той.

В момента такива са и правилата – районните здравни инспекции наблюдават броя на заболелите ученици по общини и области и при достигане на 30% отсъстващи по здравословни причини предлагат на просветния министър да обяви определен брой извънредни неучебни дни (макар 30-те процента да не са стриктно записани никъде). По време на ковид пандемията в училищния закон бе дадена възможност за въвеждане на онлайн обучение за дните, когато „поради извънредни обстоятелства присъственият образователен процес в училището е преустановен“. Вероятно такова е и притеснението на някои директори – да не би да се учи онлайн от вкъщи при масово болни деца и учители, което според тях няма да е ефективно, вместо да се обяви грипна ваканция, в която не се учи.

Стаматов дава пример със собственото си училище – 119 СУ, в което заболяемостта лека-полека се покачва. На 5 януари там са отсъствали 194 ученици, което е 13% от всички. Ден по-късно отсъстващите са се увеличили до 264 души, или 17% от всички ученици. „Трябва ни бърза нагласа и подготовка! Грипът наближава! Най-доброто за по-бързо преодоляване на пика му е с временна 5-10-дневна ваканция, с наваксване на пропуснатия материал след това и преструктуриране на теми, не с отучване“, смята Стаматов. Според него дистанционният формат на учене е уместен само при продължително прекъсване на учебния процес – при продължителни ниски температури, при много сняг и др.

Вижте и

Към момента нямаме официален акт на органите на министерството на здравеопазването, който да изисква от нас предприемане на действия, свързани с евентуално неприсъствено обучение в училищата с оглед епидемична ситуация по повод очакващия се евентуален грип“, коментира служебният просветен министър проф. Сашо Пенов. „МОН има опит в организирането на учебния процес по време на такива ситуации, където се налага по друг начин да се организира учебният процес според това каква е епидемичната обстановка. Има съответните законови и подзаконови разпоредби, които уреждат тази дейност и едва когато бъдем сезирани от компетентните органи, и дай Боже да не се случва, за това, че се налага предприемане на такива мерки, ние своевременно ще се организираме така, че да не бъдат нито родителите, нито децата, учителите и директорите изненадани от това как ще протече учебният процес“, каза още той. По думите му желанието на МОН е за ограничаване до минимум на възможностите за неприсъствено обучение, но от тях така и не се разбра дали МОН ще обяви онлайн обучение, ако здравните власти например поискат грипна ваканция за по-дълго време.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.


© 2022 Всички права запазени!
Изработка на сайт от MySuper.Site

Нагоре