Новата електронна платформа на МОН, определяна от директорите като най-голямата грешка на МОН, продължава да прави гаф след гаф. Така наречената НЕИСПУО /Национална електронно-информационна система в предучилищното и училищното  образование/ трябваше да обедини на едно място всички данни за ученици, оценки, учебни програми, учители. Вместо това дни след началото на учебната година тя продължава да „цикли“ – изхвърля или трие данни за нови, ученици и връща старите, пълна е с правописни грешки. Въпреки е МОН не съобщава официално колко е похарчено за нея, според публикувани от директорите документи стойността й е 31 милиона лева.

Директорът на 51 СУ Асен Александров сподели пред Любословие.бг, че при тях се появил куриоз – в един и същи ден изчезнали учениците с номер 2 от всички класове. „Съобщихме им, че имаме ученици фантоми, те го оправиха, но се появи нещо друго. Според мен грешката бе, че не я изпробваха пилотно само в няколко училища, за да я тестват. Сега тя не работи през деня, защото всички влизат в нея и се „чупи“. Затова сме задължили някои от учителите по информатика да работят през нощта, за да вкараме данните“, казва той. Шефът на работодателското сдружение в образованието Диян Стаматов пък поиска виновните да понесат отговорност. „Министърът ни успокои, че нямало да ни санкционира за закъсненията. Това е същото като да ти дадат кола без гуми и да не те санкционират, че не си стигнал до финала“, коментират директори в социалните мрежи. „Работя до три часа сутринта и не съм готов. Предлагам си „феодалното място“ на всеки, който го поиска“, казва директорът на 107 ОУ Данко Калапиш.

Други негови колеги се оплакват, че за учителите, които имат по повече от една диплома, в момента в системата се появяват десетки дублиращи се дипломи, някои от които те дори не са притежавали. В един от случаите пък „умната“ платформа решила да преведе ПИГ /полуинтернатна група от английски и в резултат се получила групата ПРАСЕ. „Имам ученици от ромски произход, които днес са тук, утре ги няма. Платформата не отразява тези промен“, казват други. Много от директорите използват досегашната версия на електронни дневници, за да имат реална представа за учебните планове и часовете на децата. Според тях ремонтът ще продължи поне до края на първия учебен срок.

Автор Стела Стоянова