Проф. Иванка Мавродиева, специалист по комуникации и преподавател по риторика и PR в Софийския университет е категорична, че кампанията вече е започнала и то с „много популизъм“:

„Има и опити за брандиране, но в елементарното му измерение – да се сложи стикер на автобус, на билборд, на транспорт, да има летящи банери в социалните мрежи, само че брандът почива, на ценности на качества. Политическият маркетинг е доста хаотичен, на места, неефективен; с бързо създаване на продукти, политически лица и субекти, бързо износване. Вижда се все още борбата между системи и несистемни партии…“.

Предизборните програми са готови, каза Мавродиева за БНР и подчерта, че предходните програми на партиите не са достъпни и това не позволява критичен прочит на изпълнените и неизпълнените ангажименти:

„Много малко хора ще четат задълбочено предизборните кампании“.

„Докато в предходните избори имаше една ориентация на десните към LinkedIn, сега забелязвам едно навлизане в TikTok. От изявления, пуснати в социални мрежи, медийни изяви до пародии, перифрази… върви един друг план, който ако не се установи от щабовете на тази критична оценка, представена в ироничен план, и не се направят корекции в политическата комуникация в предизборна ситуация, може да има не малко грешки. Хората ще гледат клипчета, ще хванат някоя и друга фраза и израз, ще визират плакати в реална и във виртуална среда и ще кажат: „На този не симпатизирам“.

Листите са съставени на принципа на политическата лоялност и опита на отделните играчи, смята проф. Мавродиева.

„Някой се отказаха да влязат в кампания, въпреки че бяха популярни, дори преекспонирани медийно-политически. Политиката включва успешни хора, които са бегачи на дълги разстояния“, подчерта тя в предаването „Хоризонт за вас“.

Мавродиева е „скептично настроена“ за резултатите от вота, защото „промените не стават бързо и лесно“. Тя заяви, че не е „оптимист за постигане на устойчивост в политическата комуникация и добри резултати“.